Hac yolculuğu öncesi girdiğimiz kutsal yolculuğun adıdır Ramazan. Bereketiyle yüreğimize huzur serpen, bize bizi mümince anlatan bir serüvenin adı…

 

Ramazan geldi. Bir serinlik yayılıyor gökten. Kızgın güneş gitti. Şefkatli rüzgâr okşuyor saçlarımızı. On bir ay boyunca söz geçiremediğimiz azgın nefsimiz ramazan da duruluyorsa, bunun adı aşktır. Aşkı ilahidir. Sussan hayır konuşsan hayır... Nasıl bir bereketli ay ki, abdestli yürüdüğün her an hayır.

 

Sabahında imtihan, akşamında bereketli şükür, gecesinde gözyaşı içinde kılınan teheccüd namazı… Açar mümin kullara cennetin kapılarını. Cehennem kapılarıysa ramazan boyunca kapalıdır. Ve şeytan zincirlidir. Kimseye bir kötülük edemez.

 

Ramazan yoksulların kıymetini bilmek değildir. Yoksula da farz bize de farzdır ramazan. Ramazanı anlamak istiyorsak şükre sarılmalı. Yetim hakkını gözetmeli. Düşmanlıkları bitirmeli. İşte o vakit yeniden dirilmemiz için gelir ramazan.

 

 Sabahında açlık olsa da, mümine gece hayatıdır ramazan! Ve gözyaşı hiç bu denli sarhoş etmemiştir biz müminleri.

 

Devam Edecek…   

( Hac Günlüğü 5 başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 22.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.