''Uluslararası Bir Yaşam Koçu Olmak İster Misiniz? O Zaman Doğru Yerdesiniz.''

''Liderlik Okulu Yaşam Koçu olmak ve bu mesleği edinmek isteyenlere harika bir eğitim sunuyor. Sizin için uluslararası standartlarda öyle zengin bir eğitim hazırladık ki içinde sadece koçluk eğitimleri değil, psikoloji ve NLP derslerini de ekledik. Bu sayede diğer yaşam koçlarından her zaman bir adım önde olacaksınız.'' BASINDAN


Yaşam Koçu olmak ister miyiz; bilemiyorum ki... Hadi olduk diyelim Yaşam Koçu, Kurban Bayramı yaklaşıyor, ya bizi bıçak altına yatırırlarsa? Şaka bir yana Yaşam Koçu olmak isteyende vardır, istemeyende... Ne yapar bu koçlar biraz eşeleyelim bakalım... Şöyle basit bir tanımlama var ''Yaşam Koçu bize yapabileceklerimizi yaptıran kişidir.'' demiş Ralp Waldo Emerson adlı vatandaş. Yani yapabileceklerimizi biz yapamıyoruz, gel birader sen bize yaptır...


Yaşam koçluğu beden ve akıl hastalıkları ile ilgilenmez.


Müşterilerin hayat içinde huzursuzlukları ya da memnuniyetsizliklerini gidermede veya hafifletmede yardımcı olur. Onlara özsaygı sorunlarında ve arzularına amaçlarına ulaşma konusunda yardımcı olur. Bir Yaşam Koçundan yardım almaya gittiğiniz zaman O'na Koçum Benim diyebilirsiniz rahatlıkla... Hiç alınmaz, size de kızmaz çünkü o zaten bir koçtur...


''Bir yaşam koçu öncelikle danışanı çok iyi analiz ederek, danışanın zihin yapısını ve nasıl düşündüğünü anlar.'' diye bir tespitte bulunulmuş... Aslında işin özü muhtelif zamanlarda hayata uyum sağlamakta zorlanan insanların dertlerine deva olabilmek, onlar ile dertleşmek, psikolojik olarak rahatlatmak onları...


Kimler Yaşam Koçundan yarım alabilir diye de bir ufak liste yapılmış...


- Hayatlarını daha mutlu ve doyumlu yaşamak isteyenler.

- Hayatlarında çözümleyemedikleri bir konu olanlar.

- Kariyerini değiştirmek veya geliştirmek ve yeni kararlar almak isteyenler.

- Sınavlara hazırlananlar.

- Emekli olup, bunalıma girenler.

- Boşanmış olup, bunalımda olanlar.

- Hayatlarındaki stres ile baş edemeyenler.

- Meslek seçiminde kararsızlık yaşayanlar.

- Hayatlarını planlamakta güçlük çekenler.

- Hayallerini ve hedeflerini gerçekleştiremeyenler.

- Her türlü ilişki problemi yaşayanlar. (İş, eş, aşk, arkadaşlık v.s.)

- Hayatına yenilik katmak isteyenler.

- Yaşamlarında aynı kısır döngü tekrar edenler. (Örneğin, sürekli aldatılıyorum, işten atılıyorum, para kaybediyorum, sosyal fobim var, özgüven eksikliğim var v.s.)

- Hayatlarındaki karmaşadan rahatsız olanlar.

- Evliliklerinde ve ilişkilerinde tatmin edici bir seviyeye gelmek isteyenler.

- Dengeli, sağlıklı ve doyumlu bir yaşam sürmek isteyenler.

- 12 yaşın üzerindeki herkes yaşam koçluğu alabilir.


''Yaşam koçu, danışanın da yeni, güçlü, pozitif duygu ve düşünceler yaratarak onun değişimini destekler.''

''Yaşam koçu, danışanına sorumluluk verir. Danışanını asla yargılamaz, eleştirmez ve zorlamaz. Danışanına daima enerji, güç ve motivasyon sağlar.'' 


Belli bir zaman yaşam koçlarından yardım aldıktan sonra hayatımız renkleniyor ise, daha mutlu olma düşüncesini yakalayabiliyorsak. İnsanlar ile ilişkilerimiz eskisinden daha olumlu ise, aldığımız yardım bir işe yaramış demektir... Bir kaç üniversitemizde sertifika programları dahilinde katılımcılara belge verilmekte ve katılımcılar meslek sahibi Yaşam Koçu yapılmaktadır... 

( Yaşam Koçları İle Koç Gibi Bir Yaşam başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.