Saatin en güzellerinin, en kalitelilerinin yapıldığı yer İsviçre diye geçer bilirsiniz... Bir çok dünya markaları vardır İsviçre'nin... Onların dünya çapında saatleri varsa bizim de Eşref Saatimiz var, diyeyim size... Eşref Saati derken, hemen aklınıza ''Acaba bu Eşref Saatini adı Eşref olan birisi mi üretiyor?'' diye bir soru gelebilir... İşte orası biraz muallakta... Bunu kesin olarak bilemiyoruz. Belki de adı İsmail ya da Hayati olan veya Seracettin olan birisi üretiyor olabilir...

Türk Dil Kurumu Sözlüğüne de baktığınız zaman şöyle de bir açıklaması var Eşref Saati ile ilgili ''1. isim Bir işin olumlu yola girmesi için en uygun zaman. 2. İş görecek kimsenin ters davranmayarak, güçlük çıkarmayarak uysallık gösterdiği zaman.'' Bir yazarımızda Eşref Saati ile ilgili böyle bir cümle kurmuş. "Duvardaki saatleri yaylar işletiyorsa ev hayatındaki eşref saatlerini de tatlı dil işletir." Şevket Rado

Televizyonda geçmişte böyle isimde bir de dizimiz vardı değil mi? Çocuklar özellikle babalarından, büyüklerinden maddi bir şey isteyecekleri zaman Eşref Saatinin gelmesini beklerler ki horlanmasınlar, azarlanmasınlar... O zaman kolaylaşır her şey...

Bazı zamanda teşriki mesaide olduğunuz insanın o an eşref saati değildir, kimi zaman bir devlet dairesinde, kimi zaman bir okulda ya da bir apartman toplantısında karşınızdaki insanın eşref saati gelmediyse daha vay halinize, burnunuzdan fitil fitil getirir sizin... O ana keşke burada olmasaydım dersiniz ya da hiç gelmeseydim buraya diye düşünemeden edemezsiniz...

Eşref, güzel de bir isimdir erkeklere takılan. Şerefli, onurlu demek. Eskilerden İzzet Altınmeşenin söylediği Eşref diye de bir türkü vardı... Güzel de bir türküdür... Amaan Eşref canım Eşref diye devam eder giderdi... Eşref Saatiniz geldiği zaman iyiliklerinizi esirgemeyin insanlardan ki siz de iyiliklere mazhar olursunuz şu mübarek günlerin yüzüsuyu hürmetine... 

( Eşref Saati İsviçrede Bile Yok başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.