Ayıkla pirincin taşını… Seçeceksin birisini pirinç ayıklar gibi. İçinden bir taş çıksa yerken dişine gelse, dişten eder! Ancak ne kadar temizlemeye dikkat edilse, içinde kalacak taşlar… Pirinci ayıklamak, zor dostum zor! Oysa pişince ne güzel kokar, buğusu iştah artırır, yemek için koşarız adeta. Sanki her şeyin bedeli var der gibi, teyitleriz bu deyimi…
 
Pirinci kimin ayıklayacağı bu yüzden çok önemlidir. Yenilen nimetin, Allah kahretmesin bir daha yemeyeceğim, dişimi mahvetti… Denecek sonuca gelmemesi gerekiyor. Ayıklayanın gözleri cin gibi olacak, sorumluluğunu bilecek, yaptığı işin ne sonuçlar doğurabileceği duygudaşlığını yapabilecek…
 
Ancak, pirinci ayıklamaya gelince, askerlere patates, soğan soydurmaya benzer hale geliyor, bu işi severek yapan nadir bulunuyor. Birisine pirinci ayıkla desen, “Ben mi...” diye sanki ölüm fermanı verilmişçesine, kendini kötü hissediyor!   Sonuçta pirinci ayıklayan, işin erbabına verilmiyor, cezayı çekecek olana, belki mahkûma, askere, evde çocuğa yap deniliyor.
 
Şimdi seçim var. Aday adayları “asıl aday” olacak… Ayıkla pirincin taşını! Aday adaylarının içinden taşlar temizlenmezse, seçim sonucunda alınacak kararlar dişimizi değil, hayatımızı karartabilir. İlk defa gördüğü taşın rengi pirince benziyorsa, nasıl kıyacaksın bunu taş yerine koyup da… Hani diyeceksin, pirinç şekil değiştirmiş, geni bozulmuş ama aynı pirinçtir ya dersen! İlk defa gördüğün bir kişiyi hangi referansla gelirse gelsin, sen bize itaat edersin, bizim düşüncemize uygunsun demek… Pirinci ayıklayanın leb demeden leblebiyi anlayacak kabiliyette kişi olması gerekiyor, nerede…
 
Seçilende seçende… Pirincin taşını ayıklarken, hoca misali göle maya atıp, ya tutarsa dediği bir hayali yaşatacak! Ancak, ayıklanan da ayıklayan kadar maharetli… Dilinde her türlü yağ var, kendini pazarlamayı da iyi biliyor. Hepsi ünlü bir ressam gibi tuvalin üzerinde şahane bir resmi yapabilecek ve renkleri yayabilecek özellikteler!
 
Adayları seçen, pirincin taşını ayıklayan… Halka dönüyor, ben pirinci elimden geldiğince ayıkladım, bir de siz ayıklayın diyerek seçime gidiyor. Hani halk içinde nadir de olsa bir taş görse, pirinci çöpe atamayacak… İsraf olur diyecek, haydi bir kaç tane de olsun, ne olmuş ki diyecek. Taşlı, çalılı pirince bakıp, oy verecek, ayıklayamadan…
 
Haydi, ayıklayabilirsen ayıkla pirincin taşını…  
 
Saffet Kuramaz

( Pirincin Taşını Ayıklamak başlıklı yazı safdeha tarafından 19.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.