Suriye Devleti ile komşuluklarımız sekteye uğrasa da, Suriyeliler ile komşu olmaya devam ediyoruz. Hepinizin bildiği gibi savaştan kaçan Suriyeliler ülkemize sığınıp bir şekilde, bir yerlerde ikamet ediyorlar her ne kadar sersefil olsalar da. Resmi olmayan rakamlara göre üç milyona yakın Suriyeli sığınmacı var yurdumuzda. Ne diyelim Allah hepsinin yâr ve yardımcısı olsun. Doğduğu büyüdüğü toprakları bir kalemde bırakıp da başka bir ülke de mülteci durumuna düşmek gerçekten de esef verici bir durum bütün insanlar için.



Yeni komşumuz Samet'de bunlardan biri. İş yerimizin bulunduğu yerin yan sokağında karısı ve boy boy beş çocuğu ile hayata tutunmaya çalışıyor Allah'ın yardımı ve izniyle. Gördükçe içi parçalanıyor insanın. Çocukların birinin ayakkabısı varsa ikisinin yok. Yüzleri kir pas içinde iptidai bir ara sokakta ki ev de yaşamaya çalışıyorlar ve Esad'dan kaçıp yaşadıklarına da şükrediyorlar haliyle...



Birçok dükkân sahibi esnaf arkadaş Suriyeli bu vatandaşlara karşı olumsuz düşünceler içinde olsa da her ne kadar, bizlerinde vicdanı ve yüreği kaldırmıyor şu mübarek Ramazan ayına girdiğimiz günlerde. İnsanlar, Müslümanlar bu dar günlerde birbirine yardım elini uzatmayacak ise daha ne zaman uzatacak arkadaşlar. Sağ olsun sevdiğimiz bir arkadaş çocuklarını hamama sokup yıkayıverdi, başka bir arkadaş temiz su getirdi, bir kaç arkadaş İtfaiye Meydanından buzdolabı alacağız elden düşme. Hayatın ve kaderin sırtlarına yükledikleri ağır yükleri bizlerde önce Müslüman, sonrada insan olarak hafifletmeye çalışacağız elimizden geldiğince...



Devletler her ne kadar birbirlerine düşmansa da, o devletin ve ülkenin masum insanları her zaman birbirine yardım elini uzatmalı. Hazreti Muhammed sav. ''Komşunuz aç iken siz tok yatamazsınız.'' buyuruyor. Zamanında bizlerde savaşta iken ülke olarak bize de yardım eli uzatılmıştı dost ve kardeş diye bildiğimiz ülkelerden. Unutmayalım ki savaşları devletler yapar ama olan genellikle hep sivil halka olur. İmtihan dünyası ise bu dünya elimiz kolumuz bağlı olarak oturmayalım ki yarın mahşer gününde Yüce Yaradan bunların hesabını sormasın bize... 
( Yoksulluk Diz Boyu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.