''Biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık.'' diyor Rahman ve Rahim olan Allah'ım... Kim sevmez ki annesini? Kim yanaklarından öpmez ki? Kim başını omuzuna yaslayıp da ağlamamıştır ki? Annelik ne kadar kutsal bir müessese... ''Cennet annelerin ayağının altındadır.'' diye boşuna söylememişler... O zaman ayaklarının altını öpmek lazım durmadan annelerin...

Anneler Günü gibi Babalar Günü gibi, Sevgililer Günü gibi özel günler aslında kapitalizmin çarklarının dönmesi için ortaya atılmış etkinliklerdir... Olsun ziyanı yok. Sene de bir gün de olsa sevdiğimiz birisi ile hediyeleşmek gerçekten güzel... Çok pahalı bir hediye de alsanız, basit ucuz bir şey de alsanız, annedir onlar, hatta hiç hediye almadan bir telefon bile etseniz gönül koymazlar size... Her zaman evlatlar annelerinin babalarının dualarındadırlar... Aman diyelim beddua etmezler de yeter ki dualarını bizlerden esirgemesinler, yoksa halimiz nice olur...

Uzak bir yere gittiğimizde her zaman onların elleri ile yaptıkları yemekler aklımıza gelir. Biz üzüldük mü bir şeylere, işsiz kaldık mı ya da başımıza bir hastalık gelse onların üzüntüsü bizimkini kat kat geçecektir inanın buna...

Anne yüreği yufkadır, halimdir, selimdir... Elimize kıymık batsa, onların aklı çıkar... Ayağınız taşa takılsa, heyecandan ölür anne... Canlı bir varlığı dokuz ay karnında taşımak hangi kula nasip olmuş ki şimdiye kadar... Dünyanın en muhteşem olayıdır sizin etinizden, kanınızdan canlı bir varlık getirmek yeryüzüne... İnsan sevmese doğuracağı varlığı, o sıkıntılara katlanır mı? Bazen basında rastlıyoruz, anne ve babasına zalimce davrananlara, o insanlar ahiretlerini ziyan ettiklerinin bir farkına varsalar, acaba öyle davranırlar mıydı?

Anne dendi mi akan sular durur; durmalı da... İsra Suresinin 23. Ayetinde de Allah cc. Şöyle buruyor biz kullarına ''Rabbin, kendisinden başkasına asla ibadet etmemenizi, anaya babaya iyi davranmanızı kesin olarak emretti. Eğer onlardan biri, ya da her ikisi senin yanında ihtiyarlık çağına ulaşırsa, sakın onlara 'öf!' bile deme; onları azarlama; onlara tatlı ve güzel söz söyle.'' Özetle anne ve babasına iyi davranan çocuklarda aynı zamanda Allah'ın emirlerini yerine getirmiş oluyorlar... Allah anne ve babalarımızı başımızdan eksik etmesin. Ahirete intikal etmiş anne ve babalara da rahmeti ile muamele etsin... Hepimizin anneler günü kutlu olsun... 

( Anne Dendi Mi Akan Sular Durur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.