Bizim gibi otuz yıl önce az gelişmiş diye anılan toplumlar, otuz yıl sonra yine az gelişmiş diye anılıyorsa ilerleme olmamış demektir o toplumda ve fertlerinde. Bakıyorum şimdiki bebeler otobüslerde yaşlılara çoğu zaman yer vermiyor. Ağızlarında sigara ya da sakız cak cak çiğneyip duruyorlar. Sizin ile konuşurken çoğu zaman yüzünüze bakmıyorlar ya sağa sola ya da yere bakıyorlar. Neden diye kendi kendime sorduğumda şöyle cevaplar bulmaya çalışıyorum kafamda. Ya suçlular bir şekilde ya da ilgi istemedikleri gibi karşısında ki insana da ilgi göstermiyorlar...


Şehirler arası yollarda çok rastlamışımdır pencereden sigara paketi veya peçete, kâğıt mendil atan insanlara. Bunlar gelişmiş ülkelerde çok az rastlanan olaylar. Daha okuma yazma oranını bile yüzde doksanların üzerine çıkaramamış bir ülkeyiz biz. Sloganda ki gibi her şey için ''Eğitim Şart'' Ama bir de atalarımızın şu özlü sözü var. ''Tahsil cehaleti alır eşeklik baki kalır.'' yani sözüm buradan dışarı ne tahsilli olup da akla mantığa uymayan hareketler yapan insanlar var...


''Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.'' derler. Hal ve hareketler bir yerde insanı ele de veriyor. Eğer bir ülkenin Millet Meclisinde milletvekilleri kavga ediyorsa, o toplumda ki insanların ya da grupların birbiri ile kavga etmesini yadsımamak lazım gelir diye düşünüyorum. İktidar muhalefete çatar hakeza muhalefet iktidara. İkisi birbirine durmadan Hodri Meydan çeker. Olan da biz vatandaşlara olur eninde sonunda. Allah var ama ''Yiğidi öldür hakkını ver ya da cenaze namazını kıl.'' Şimdiye kadar hiç bir iktidar halkını enflasyona ezdirmemiştir... Benim halkım da bunları yemiştir...


Sokaklarda burnunu temizleyen, yerlere tüküren bir dolu cahil insanı gördükçe, insan bu ülkenin neden bir türlü medenileşmediği üzerine kafa yoruyor. Yoruyor yormasında sadece yorduğu ile kalıyor. Gidip de amcanın yanına ''Niye böyle yaptın amca ayıp değil mi?'' desen adamla kavga bile edersin. 


Bu insanların hepsi bizim insanlarımız. Girdiğiniz sıralarda ite kaka önünüze geçmeye çalışan insanlar. Çocuklarını eşek sudan gelinceye kadar döven ebeveynler. Kızlarını istemedikleri, sevmedikleri insanlar ile evlendirmeye kalkan anne ve babalar. Hayvanlara eziyet edenler. Tıp Adamlarının canına kast edenler. Milletin Meclisinde halkına her gün yalan söyleyen siyasiler. Say say bitmez daha neler neler. Lütfen yollara tükürmeyin sakın arkadaşlar, tükürülecek daha o kadar çok yer var ki... 
( Lütfen Yollara Tükürmeyiniz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.