.


MAGANDA KURŞUNU

 

İnsanların en güzel günlerine kan bulaştırıyor magandalar. Çocuk, genç, yaşlı demeden ölüyoruz sorumsuzların elinden. İsyanlar büyüyor. Ama sadece birkaç gün. Sonra hiçbir şey olmamış gibi düğünlerde ve eğlencelerde silah seslerine devam.


Ne zaman akıllanacağız acaba?


Toplumun kanayan yarasıdır kör kurşunlar. Ülkemizin her coğrafyasında bilindik manzaralarla karşılaşıyoruz. Binlerce lira masraf yaparak hiç kimsenin faydasına olmayan bir eylemdir silah atmak. Bir anlık gösteriş uğruna ortaya çıkan kaç olumsuz sonuç. Ölen, öldüren, aileleri, arkadaşları ve düğün sahibi. Herkes kendi payına düşeni alıyor yangından. Anneler, babalar feryat ediyor bu yanlışa. Ama sorun çözülmüyor. Bir başka olaya kadar uyuyor duygular ve düşünceler…


İnsan hayatını ucuzlaştıran nedir?


Düğünlerde, sünnet eğlencelerinde ve asker uğurlama eğlencelerinde silaha hayır diyelim. Birlikte eğlenmenin, mutluluğun tek şartı silah atmak değildir. Silah atmadan eğlenelim.

Kültürümüzden bu yanlışı çıkaralım. Hiç kimse üzülmesin, hiç kimse ağlamasın…

 

Düğünün güzel manzarasında

Yüreklere ateş düştü

Ucuz mu bu kadar insan yaşamı

Gitti hayatının baharında bir can

Mekânın cennet olsun Arif Can

 

Hayalleri vardı

Büyüktü belki dünyadan

Kimleri aldı toprak

Ders almadık yangınlardan

Gitti hayatının baharında bir can

Mekânın cennet olsun Arif Can

 

Yalvaç  - 8 Mayıs 2018




( Maganda Kurşunu başlıklı yazı Sait ÖZBAL tarafından 8.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.