Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 1.05.2018
Okunma Sayısı : 1425
Yorum Sayısı : 0
*Ceviz Edebiyatı*

     İki kişi bir ceviz buldu  veya kazandılar diyelim.
Normalde ikiye bölmek gerekirken, paylaşımda anlaşamadıklarını varsayalım.
Buradan bir faydalı bilinç/mantık üretmek gerekirse:
1. Yarım ceviz ikisini de doyurmaz, dönüşümlü olarak birine verilir, daha sonra elde edileni diğeri alır.
2. İllâ da bölüşmek gerekiyorsa, kavga çıkarmaya gerek yok. "Dolu mu boş mu" diye kırılıp kontrol edilmesi gerekir.
3. Kırdık ve sağlam olduğunu tespit ettik. Acaba yenilebilir özellikte mi, yemeden yorumlamak da zor.
4. Diyelim ki yedik hazmettik, midemizi bozmayacağı, bizi kusturmayacağı kesin değil.
5. Her ihtimalin okumlu sonuçlandığını kabullensek bile, ceviz hormonlu ise, vitamin/mineral değeri olmayacağından midemize posa göndermiş olacağız.
     Bu bir düşünsel örneklemeydi. Yani boş bir değer için, ölümüne kavgaya gerek olmadığı ortaya çıktı.
Bunu daha farklı alanlarda ve daha büyük ölçekte düşünebiliriz. Sonuç itibariyle incir çekirdeğini doldurmayan konularda, kendimizi dert deposuna çevirip, çevremizdeki insanların yaşamını ve umutlarını, sevinçlerini, beklentilerini lekeliyoruz.
     Aydınlık yarınları; önünü, arkasını sorgulayabilen, olay ve kavramlara sağduyulu yaklaşabilen, toplumsal ortak bilinçle hareket eden, vicdani, adil ve zarif kriterlerden ödün vermeyen insanlar ancak kurabilirler.
01.05.2018
*Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Ceviz Edebiyatı başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 1.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.