HALİMİZE  ŞÜKRETMEK  GEREKİR

       Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 01 Mayıs 2018

……………………………………………..

 

       Ben bir âlim-ulama değilim fakat, bizi yaratana karşı her zaman şükretmek gerekir diye düşünüyorum. Çünkü Türk ve İslam da şükür etmek var.  Cumhuriyet Döneminin Milli Eğitim Bakanı ve aynı zamanda şair.  Hasan Ali Yüceli Rahmet ile anıyorum. Mekanı Cennet olsun diyorum. Rahmetlinin bir kitapta, bir yazısını okudum. Yazıyı aynen almaya çalışıyorum. “Şükrün değerini bilerek şükür edenlerin şükürleri, Allah katında daha da farkıdır, daha da makbuldür” diyordu yazısında.

       Ben bu yazıyı okuyunca, kendi kendime oldukça duygulandım. Bu kadar yazıyorsun, çiziyorsun. Kaleminizden hiç mi Allah kelamı çıkmayacak dedim  kendi kendime. Hemen kalemi elime alıp  iki adet şiir yazdım. Belki bir yerde okumuş olursunuz. Birisi “Bir Sevgi Irmağına” diğeri ise “Gör Beni” Bu şiirleri internet sayfalarımda da okumanız mümkündür.

       Öğretmen evinde oturup kalktığım bir muhterem arkadaşım var. Kendisi ile sohbet ederken, “Ben yaşadığımı şu an için yaşamak saymıyorum” dedi ve beni üzdü. Arkadaşımın sağlığı yerinde ve her şeyi var. Bunları tek tek saymayı lüzumsuz görüyorum. Kendisini orada ikaz ettim. Kabul ettiğini sanmıyorum..

        Sadece sağlığımız için ne kadar şükür etsek az. Ben Askeri okulu gözden kaybettim. Aradan yarım asırdan fazla zaman geçti. Ben hala o üzüntüyü üzerimden atamıyorum. Diğer yandan da Allaha şükür ediyorum. Benim gözlerim bozuk ama; Okuyorum, yazıyorum. Kör olup görmeyenler var. Ayakları kesilmiş insanlar var. Amerikalı Hellem Kellerin gözleri kör, ayakları topal, kulakları sağırdı.  Kendisine sordular “Sen çatlayıp ölmüyorsun, neden?”  Diyerek. “Ben çok mutluyum” diyor. Kulaklarım sağır, Dünyada olanlardan, bitenlerden,haberdarım. Gözlerim kör, her şeyi görüyorum. Ahrazım ama anlıyorum, anlatıyorum. Her şeye rağmen mutluyum. Kulakları sağlam olup da duymayanlar, gözleri sağlam olup da görmeyenler, dili olup da  konuşamayanlar çatlasın” dedi.

        Ben de Hasan Ali Yücelin  dediğine katılarak, Şükrün değerini bilip, halimize şükretmeliyiz diyorum. Allah bizleri yüce yaratana karşı isyan eden kullardan etmesin derken size, 

2001 yılında Antalya’da Mustafa Ceylanın düzenlediği şairler buluşmasında, “Lale Şairi” olarak anılan ve 11. Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül’ün, annesinin amcası olan Abdullah Satoğlu bana bir şey anlattı. Ben burada bu olayı sizler  ile paylaşmak istedim. Aşağıya aynan alıyorum.

 

         Adamın bir tanesi camiye namaz kılmaya giderken ayakkabısı yırtık, içine çamur girince Allaha buğuz etmiş. Yolda biraz ilerleyince ayakları kesik birisini görmüş. Ya rabbim az önce sana sitem etmiştim. Benim ayakkabım yırtık. Bir dosttan birkaç kuruş borç alırım. Ayakkabımı yenilerim. Daha sonrada elimde olunca, borcumu öderim. Ya bu ayakları kesik adam ne yapsın. Sana Şükürler olsun Ya Rabbim demiş. Saygıdeğer okurlarım; Bu anlattığım bir efsanede olsa, içinde gerçek payı vardır. Allaha ve bizi yaratana şükretmeyi ihmal etmeyelim diyorum.

         Saygıdeğer okurlarım. Her zaman olduğu gibi; Beni unutmayın, başka bir sohbet yazım da, sizler ile yeniden buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler,  hep ve hepimizin olsun diyorum. Hoşça ve dostça kalınız.

( Halimize Şükür Etmek Gerekir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 1.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.