Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 25.04.2018
Okunma Sayısı : 2025
Yorum Sayısı : 0
*Bilimsel ve insani bir çizgi*

Bazısı elmayı tercih eder, bazısı narı.
Kimisi buğday eker, kimisi darı.
Ahmet kırmızı sever, mehmet sarı.
Biri çiftetelli oynar, diğeri atabarı
Aydın yaş pasta sever, veli ise kuru.

     Yani tercihler, beğeniler, zevkler, beklentiler çeşit çeşit, farklı farklı.
Hepimiz hammadde olarak aynı kaynaktan var olsak da, değişik faktörler, bizi bu çeşitliliğe sevk ediyor.
Hepsi normal değil mi?
Kavga yok, gürültü yok, yarış yok, rekabet yok ve kıskançlık, kin, ayak oyunları yok.
     Fakat ne zaman ki devreye, futbol, siyaset, dernek, tarikat, at yarışları giriyor, sihir bozuluyor ve kavga alevleniyor.
Yarış sonunda atlar birbirini ısırmıyor ama yanlış ata oynayanlar kavga edebiliyor.
Bir siyasi partinin, her türlü eylem, söylem, proje, hamle ve hareketi istisnasız tartışma, kavga ve kin konusu olabiliyor.
Toplumsal fayda seviyesi, değeri nedir onu kriter alan yok. "Bana faydası var mı, partime faydası var mı" gözlüğüyle bakılıyor.
Futbol karşılaşmalarında, top değerli, kale önemli fakat canın, kardeşliğin, dayanışmanın, vücut sağlığının bir hükmü yok.
     Basit bir dernek, kooperatif, kulüp, sendika seçimlerinde bile, tüm seçim kuralları belli olduğu halde, iş tatlıya bazen bağlanamıyor.
     Peki nedir bu insanı rekabete sürükleyen doyumsuzluk, hazımsızlık duygusu?
Tıp diliyle; hastalık, davranış bozukluğu.
Edebiyat diliyle; görgüsüzlük, kabalık.
Tarih diliyle: cehalet. Sosyoloji diliyle;ölçüsüzlük.
Sorun ortada, biz insanız başka canlılara benzemeye gerek var mı?
Türdeşleri ile anlaşamayan, diğer evrensel varlıklarla nasıl bütünleşecek?
Çözüm mü? Önce hepimiz kendi kapımızı süpüreceğiz. Bodrumda iğne aramaya gerek yok.
25.04.2018
*Ali Rıza Malkoç*
#armozdeyis
( Bilimsel Ve İnsani Bir Çizgi başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 25.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.