Büyük bir etkinlik için bir dolu insan bir araya gelmişti... Masaların üstünde ay çekirdekleri ve kabak çekirdekleri tepeleme tabakları doldurmuştu... Kürsüye gelen biraz da tombalak bir adam mikrofonu eline alır ve konuşmaya başlar...

- Sayın çekirdek severler, bu gün yapacağımız çekirdek çitleme turnuvasına hepiniz hoş geldiniz...

Şak şak şak şak şak şak şak şak şak şak şak şak şak ve de şakşak... Alkışlar kısa sürer ve tekrar başkandadır söz...

Başkan devam eder alkışlardan sonra...

- İlk defa düzenlediğimiz çekirdek çitleme turnuvamızda yarışmacılar kabak çekirdeği ve ay çekirdeği kategorilerinde ayrı ayrı yarışacaklardır. Ayrıca isteyen yarışmacılarımız her iki kategoride de yarışma haklarına sahiptirler...

Tekrar şak şak şak şak ve de şak... 

- Kabak çekirdeklerimiz en güzel kabakların içinden çıkartılmış olup, yarışma içinde çıt çıt çıt diye çitlerken büyük zevk alacağınızdan hiç şüphemiz yoktur...

Başkan devam eder konuşmasına...

- Hakeza ay çekirdekleri de aynı şekilde en güzel günebakanların üzerinden kopartılmış olup, çitlerken ve yarışırken büyük zevk alacağınızdan adımız gibi eminiz...

Bu arada dinleyicilerden birisi parmak kaldırıp sorar...

- Başkanım başkanım, kabak çekirdeği çitlerken aynı an da iki üç kabak çekirdeğini birden 
çitleye bilir miyiz?
- Evladım yavrum çitleyebiliyor isen on tane birden çitle sorun yok...
- Başkanım bir de yarışma bittikten sonra diş macunu ve diş fırçasını da hediye edecekmişsiniz, çok mütehassıs olduk billahi, büyüksünüz...
- Öhö öhö öhö önemli değil canım...

Başkandadır yine söz...

- Sayın vatandaşlar bundan böyle çekirdek çitleme turnuvamızı her sene aynı tarihlerde burada tekrarlayarak geleneksel hale getireceğiz... Hatta ilerleyen senelerde bu müsabakaları ulusal olmaktan çıkartıp, uluslar arası çekirdek çitleme turnuvalarına da dönüştürebiliriz...

Söz alır bir vatandaş.



- Sayın başkan uluslararası hale getirir isek beldemizin de büyük reklamı olur, kalkınırız hem de jet hızıyla...
- Evet evet, ay çekirdeği ve kabak çekirdeği üreten arkadaşlarımızda böylelikle hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda mallarına müşteri bulacaklardır...
- Dışarıdan gelecek ay çekirdeği çitleyicileri ile kabak çekirdeği çitleyicileri de bizim çekirdek çitleyicilerimiz ile bir araya gelip umalım ki güzel bir sinerji oluştururlar...

Başkan tekrar sazı eline alır...

- İki gün sürecek turnuvamızda dereceye giren bayan ve erkek çekirdek çitleyicilere bir dolu ödüllerimiz olacaktır. Her ne kadar para pul veremesek de birinci olan yarışmacımıza üç çuval çekirdek ki çuvallarımız ellişer kiloluktur, ikinci olan yarışmacımıza iki çuval, üçüncü olan yarışmacımıza da bir çuval hediye çekirdeklerimiz olacaktır... Ayrıca benim bu sene büyük emek vererek yazdığım iki ciltlik ''Çekirdek Çitleme Tekniklerinin Sosyo Ekonomik olarak İrdelenmesi ve Derin Analizi.'' adlı kitapta katılan her yarışmacıya yarı fiyatı olan hediyesi yüz seksen liradan takdim edilecektir... Almak zorunlu değil mecburidir...

Ulusal Basına ve Yerel Basına da haber verilmiş, davete icabet eden bir kaç yerel bir kaç da ulusal gazeteden basın mensubu turnuvaya damlamıştır...

- Sayın Başkan Çekirdek çitledikten sonra da dişlerimiz için diş macunu ve diş fırçası hediye edip, dişlerimizin sağlıklı bir şekilde fırçalanması içinde bir dolu adam tutmuşsunuz ki çok kadirşinas bir davranış...
- Tabi tabi bizatihi ben düşündüm. Adam fırçayı tutacak siz de kafanızı ve dolayısıyla dişlerinizi de sağa sola çevireceksiniz... Ben de ki de ne akıllar ama...
- Bu iyiliğinizi unutmayacağız başkanım...

Başkan gururlanır göğsünü öne çıkartıp başını da havaya kaldırarak...

- Öhö öhö önemli değil, ne demiş atalarımız ''Dişleriniz gülerse siz de rahatlıkla gülersiniz hem hayata hem de başkalarına.''
- Hadi ya gerçekten bunu demiş mi atalarımız? Hangi atalarımız, belki de ta Orta Asya'ya kadar gider bu laf beeee!!!
- Tabi tabi Dede Kokut'da da geçiyormuymuş ne...
- Yok artık, inanmam... 

( Çekirdek Çitleme Turnuvası başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.