Evet, yine geldi bir 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı... Yıllar yılı bizimdi, bizim çocuklarımızın en güzel, en neşeli günüydü, şimdi artık, uzun bir zamandır tüm dünya çocuklarının da en güzel günü, en güzel bayramı 23 Nisan...


Ne güzel şarkıydı o öyle, çocukluk zamanlarımızda ''Sevinin küçükler övünün büyükler 23 Nisan kutlu olsun.'' Çocuklar, umut dolu yarınlarımız, istikbalimiz bizim. Çocuklar belki yirmi yirmi beş sene sonrasının önemli mevkilerde ki kadın ve erkek şahsiyetleri... Kişilikleri ne kadar sağlam olursa ülkelerinin geleceği de o derece sağlam olacaktır...


Tarih bilincinde olan insanlarımız mutlaka bilirler, 23 Nisan aynı zamanda TBMM'nin de Kurtuluş Savaşı sırasında ilk defa Ankara'da açılışının tarihidir... Bu önemli olay neticesinde İstanbul'da ki Osmanlı Meclisi Mebusanı devre dışı kalacaktır bir müddet sonra... Çocukların bir toplum için ne kadar önemli varlıklar olduğunun da ispatıdır 23 Nisan 1920 tarihi...


Cephelerde at koşturmaktan, plan yapmaktan o yıllarda evlenip de çoluk çocuğa karışacak zaman bulamayan, kendi çocuğunun da olmadığı bir büyük insan armağan etmiştir bu 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını, önce Türk, sonra da tüm Dünya Çocuklarına...


Dünyanın çok çeşitli ülkelerinden yurdumuz Türkiye'ye gelmektedir dünya çocukları... Bizler de geleneksel Türk Konukseverliğini onlara elimizden geldiğince gösterme gayreti içindeyiz... Umuyoruz ki buradan kendi ülkelerine dönünce büyük çoğunluğu çevrelerine ve ailelerine bizleri güzel bir şekilde anlatacaklardır... Birbirleri ile savaş içinde olan ülkelerin başındakiler de azıcık çocukları örnek alsalar fena da olmaz hani...


Ey büyükler çocuklara kıymayın. Ellerine silah vermeyin daha on iki on üç yaşında ki çocukların. Başlarında ki büyükler siz zorlamazsanız hiç bir çocuk öldürmek ve yaralamak için kimselere silah sıkmaz. Silah sıkmayı bırak çocuklar karıncayı bile ezmez, sineğe bile dokunamaz. Merhamet onların yüreğinde gizlidir... Tüm Dünya Çocukları ve tabi Türk Çocukları Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e teşekkür etmelisiniz. O, vatan tehlike içinde iken bile, sizi bir an olsun aklından çıkartmayıp bu güzel 23 Nisanı sizlere armağan etmiştir... Büyüklerimiz gibi ülkeleri paylaşmaya çalışmak niye... Gelin bakalım tüm Dünya Çocukları sevgiyi, saygıyı, dostluğu, arkadaşlığı paylaşmaya... Gelin de sarılalım sımsıkı birbirimize... Bekliyoruz özlemle, aşkla, hasretle... 

( Tüm Dünya Çocukları Gazi Mustafa Kemal Atatürke Teşekkür Etmelidir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.