Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 21.04.2018
Okunma Sayısı : 1125
Yorum Sayısı : 0
   Birlikte yaşamanın incelikleri

     Bir avcı düşünelim, ağaçtaki kuşu vururken, meyvesine, dalına, çiçeğine de zarar veriyorsa;
avcılık zaten cinayet, eylemi de ağaç katliamı olur.
Bunun başka bir açıdan, toplumsal karşılığını atasözlerine de başvurarak irdeleyelim:
Pireye kızıp yorgan yakmak.
Kaş yaparken, göz çıkarmak.
Babasına düşmanlık besleyip, hırsını oğlundan almak
Muhalif olmak zorundayım düşüncesiyle, milletin ve devletin bütünlüğüne zarar verebilecek davranışlarda bulunmak.
Yönetim direksiyonu bende diye, deveyi havuduyla yutmak.
Koyun can derdinde, kasap et derdinde.
Kaz gelecek yere, sürüyü feda etmek.
     Bütünü görüp bütünlüğü sağlamak çok hassas bir teraziyle mümkün. Dengeyi bozduğumuz anda, farkında olmadan bindiğimiz dalı da kesmiş oluruz.

     Hesabı iyi yapmak gerekli. Atalarımızın her zaman ve zeminde geçerli olan bir sözüyle noktalayalım yazımızı.
Pirince giderken, bulgurdan olmak da var.
21.04.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Birlikte Yaşamın İncelikleri başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 21.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.