Çocukluğumda dinlediğim bir hikayeydi, hatırımda kaldığı şekilde aktarıp yorumlayayım.

Çok eski yıllarda bir papaz, köylerimizden birini ziyaret eder. Hoş sohbet ve ikramdan sonra namaz vakti gelir fakat köyün hocası ortalıkta yoktur.
Köy sakinlerinden biri kendince bir çözüm bulmuştur ve : "papaz efendi bu seferlik namazı cemaatle sen kıldır" diye teklif sunar.
Papaz şaşırır, böyle bir şey daha önce başına hiç gelmemiştir fakat namazın nasıl kılındığını şeklen ve içerik olarak bilmektedir.
Önce kabul etmez "aynı yaradanı kabul etsek de aynı dine inanmıyoruz" açıklamasını yapar.
Çok ısrar edilince, namazı şeklen kıldırır, inanarak ve gönülden değil.
Yani inancından taviz vermez, sadece gönülleri olsun diye cemaatin önüne geçer.
" allahu ekber" derler
Dua ederler, şu sureyi okurlar, selam verirler
Şeklinde rivayet ve nakille folklorik olarak topluluğa öncülük eder.
Tabi buradan çıkarılacak çok ders var.
Çok farklı yorumlar yapabilirsiniz.
Öncelikle papazı zekâsı, nezaketi, samimiyeti, dürüstlüğü için tebrik etmek lazım.
Aynı anda beş doğru davranışı sergilemiştir.
"Tamam ben de sizdenim" diyerek riyakârlık, yalakalık, sahtekârlık, çıkarcılık yapmamıştır.
Basit, geçici bir maddi kazanç ve makam için, yönden yöne savrulan, kılıktan kılığa giren, her döneme göre slogan üreten, saman altından su yürüten, zeytinyağı gibi suyun üstüne çıkan, armudu yiyip sapını hediye edenlerden olmamıştır.
Yerinde bir hikaye, kırk makaleye bedeldir.
Anlayana sivrisinek saz, anlamayanın başına karpuz düşse az.
17.04.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Çocukluğumdan Bir Anı başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 18.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.