Amca, baba yarısıdır, Dayı da anne yarısıdır derler. Bir de kendi dayı olmadığı halde dayılık yapanlar var. Dayılık tabi kaba bir tabir. Millete efelenmenin başka bir izahı bu dayılık... Zaman zaman belki hepimizde yapmışızdır, kimi zaman arkadaşlarımıza, kimi zaman yakın akrabalarımıza, kimi zaman da hiç tanımadığımız insanlara...

Trafikte olur olmaz zamanda tartışırız, başlarız hemen el kol hareketlerine, olmadı arabadan ineriz, yanda ki levyeyi de yanımıza alarak. Oysa ne gerek vardır böyle agresif ve heyecanlı davranışlara... O anda yaptığımız hatalar, belki de hayatımızı bir iki saniye içinde alt üst edecek, birileri mezara, birileri de ceza evine yol alacaktır...

Zaman zaman apartmanda komşularımızla didişiriz. Çocukları gürültü yapıyordur üst katta. Olsun, ne olur ki? Bir iki sefer ev de tepiştilerse... Hemen üst kat komşumuzun kapısını yumruklar, hesap sormaya kalkarız... Gırtlak gırtlağa geliriz sonrasında... Halbuki her iki tarafta alttan alsa, belki bir iki özür dileme, her şey tatlılıkla hallolacak...

''Tüfek icat oldu mertlik bozuldu.'' Mert insanlar yavaş yavaş kayboluyor artık. Ortalık namertlere kaldı... En ufak tartışmada vatandaş ruhsatlı ya da ruhsatsız, elini belinde ki silahına atıyor. ''Dolusu bir kişiyi, boşu kırk kişiyi korkutur.'' derler... Silah ile dayılık, yiğitlik olmaz. Harbi dayı iseniz gidin yeğenlerinizi sevin, okşayın. Silahla dayılık yapmaya kalkmayın... Siz silah ile dayılık yapmaya kalktınız, hadi karşıda ki adamda boş değil, o size, siz ona saydırdınız mermileri, iki can da yerle bir oldu, çıkın işin içinden... Sağ bile kalsanız, sonuç cezaevi yolu görünecek...

Çocuklar arasında da dayılık, zaman zaman, birbirine diklenmeler olur. Çocukça şeylerdir çoğu, kavga eder, sonra da barışırlar. Çocukların arasında ki kavga ve gürültüler daha çabuk çözülür uzlaşmayla, çocuklar daha samimi, daha candandır bu konularda... Siz siz olun sadece, varsa yeğenlerinize dayılık yapın, efendi olun. Şimdilerde ekonomik sıkıntılardan dolayı, herkes diken üstünde, bazı zamanlarda alttan almakta gerekiyor. Alttan aldınız diye altta kalmazsınız merak etmeyin... 

( Dayı İseniz Yeğenlerinizi Sevin Silahla Dayılık Yapmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.