Değerli Dostlar;

Allah (cc) kısmet ederse bu akşam üç aylar içerisindeki en büyük ve en önemli gecelerden biri olan Miraç Kandiline kavuşmuş olacağız. Miraç Kandili; İslam dinini kabul etmiş biz Müslümanlar için çeşitli müjdelerle ve hediyelerle donatılmış bir gecedir.

Rasulullah ‘ın (sav), Miraç yolculuğundan dönerken bizlere getirmiş olduğu en büyük hediye de namazdır. Kâinatın sahibi, yaratıcısı, sonsuz kudret sahibi Allah’a (cc) ulaşabilmenin, yakınlaşmanın, huzuruna çıkabilmenin en kolay yoludur namaz. Düşünsenize kâinatın en yüksek makamı bizi huzuruna kabul ediyor. Daha ötesi var mı?..

Belki birçoğumuz farkında bile değiliz ama her namazımızda miracı birebir yaşamaktayız.

Ettehiyatu duasını bilirsiniz. Her namazda, iki rekâtta bir otururken okuduğumuz dua. İşte o duayı okurken miracı yaşarız aslında. O anda, Rasulullah (sav) ile Cenab-ı Hakk'ın (cc) miraçta karşılıklı konuşmalarını yâd ederiz. Çünkü ettehiyatu duası, o konuşmanın özetidir.

Bunu biraz açıklamak gerekirse…

Nasıl ki bizler bir makama, bir ortama, bir büyüğümüzün yanına girince önce selam veririz. Karşımızdakine “Esselamu Aleykum” deriz. Yani, Allah’ın selamı üzerine olsun. Bu cümle; biz insanlar için muhatabımızla karşılıklı diyaloğa geçebilmenin bir nevi girişidir. Fakat Rasulullah (sav) öyle bir makama çıkmış ki, ondan daha yükseği yok. O makam ki; Kâinatı yaratan sonsuz ilim ve kudret sahibi, ezel ebed sultanı, semavat ve arzın tek hâkimi; bin bir esmasıyla bizlere kendini tanıttıran, her şeyin kontrolü her an elinde olan mutlak bir Hâkim’in makamı. Böylesine ulvi bir makama çıkan zat, nasıl selam verebilir?..

İşte, Rasulullah (sav) huzura çıktığı o an Cenab-ı Hakkı (cc) “Ettehiyatu lillahi vesselavatu vettayibat” diyerek selamlar. Yani, “Ey Allah’ım! Kâinatta yapılan her türlü ibadetler, zikirler, tespihler, medihler, övgüler sana aittir,” der ve tüm canlılar, tüm akıl sahipleri adına bir elçi göreviyle, kâinattaki o tesbihatları tek cümle ile sunarak O’nu (cc) selamlar.

Cenab-ı Hak (cc) da bu selamlamaya karşılık: “Esselamu aleyke eyyuhen nebiyyu ve rahmetullahi ve berekatuhu” diyerek, o selamı alır. Yani, “ Selam, rahmetim ve bereketimle birlikte senin üzerine olsun ey nebi!” der.

Bunun üzerine Rasulullah (sav) “Esselamu Aleyna ve alâ ibadillahissalihin” diyerek, yani “ Ya Rabbi! Selamın benim ve benimle birlikte sana ibadet eden tüm salih kullarının üzerine olsun” diye karşılık vererek; sadece kendini değil, ümmetini ve hatta diğer tüm peygamberlerin ümmetlerinden O’na (cc) ibadet eden salih insanları da kapsayacak şekilde, o ilahi iltifatı, Cenab-ı Hakkın rahmetini, bereketini kabul eder.

Bizler de her namazımızda ettehiyatu duasını okurken bu konuşmayı bizzat tasdik ettiğimizi belirtmek için bu cümleleri tekrar edip, sonunda da Cebrail aleyhisselam gibi: “Eşhedu en la ilahe illallah ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve rasuluhu” diyerek; Allah’tan başka ilah olmadığını, Rasulullah ’ın (sav) O’nun (cc) elçisi olduğunu ve bizleri temsil ettiğini kabul ettiğimizi belirtir; hem imanımızı tazeler, hem de Ümmeti Muhammed’den (sav) olduğumuzu tekrar ile ikrar ederiz ki; Cenab-ı Hakk'ın (cc) selametine, rahmetine ve bereketine ulaşabilelim. Bizler de O’nun (cc) koruması altında güvende, esenlikte olalım.

Rabbim bizleri, her namazında miraç hakikatini idrak ederek namaz kılanlardan eylesin. Geceniz şimdiden mübarek ve bereketli olsun.

Allah ’a emanet olun.

 

                                                                                  Mustafa GÜL (Hamdi)

                                                                                   (13.04.2018)

( Miraç Kandilinin Önemi başlıklı yazı Hamdi tarafından 13.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.