Koca çınar Necat Çetin hocamızı kaybettik. Çok üzgünüm, yüreğim acıyor ve ben maalesef bu acıyı nasıl dillendirebileceğimi bilemiyorum. 
7 Nisan 2018 günü İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi'nde katıldığı Tarih Sempozyumu'nda fenalaşarak hastaneye kaldırıldığını duyunca bunu da atlatacağına kendimi inandırmıştım. Oysa durumu sanıldığından da ciddiymiş, çünkü yoğun bakıma almışlar. Buna rağmen ilk günler gelen haberler iyileşme ihtimalinin çok yüksek olduğu yönündeydi.
Arkadaşım, değerli dostum, araştırmacı yazar Necat Çetin ile iki buçuk ay önce Ümraniye Dudullu'da buluşup birkaç saat sohbet etmiştik ve bu fotoğrafı çektirmiştik. İstanbul'a bir sempozyuma katılmak için gelmişti. Sohbetimiz sırasında sağlığının bozuk olduğunu söyledi. Ağrıları, acıları varmış. Hastalıklarını saydı: Şeker, tansiyon, prostat ve kalp rahatsızlığı...  
-“Abi, eğer serbest olsa ötanaziyi bile düşünürüm.” deyince hastalıklarının çok ciddi olduğunu anladım. Sempozyumlara katılmayı artık bırakacağını, çünkü hem yorulduğunu ve hem de bazı sempozyumlardaki masraflarının karşılığının verilmediğini söyledi. Ne yazık ki bu Türkmen Tarihi Gönüllüsü,  ömrünü Yörük-Türkmen kültürüne adamış insan, maddi sıkıntı çekiyordu. “Bırakacağım” demesine ben inanmadım, nitekim kötüleşerek hastaneye kaldırılmadan önce bir sempozyumdaydı. 
Biz onunla yedi-sekiz sene önce internetten tanıştık. Sık sık telefonla konuşurduk. Ayrıca İstanbul'a geldiğinde de zamanı varsa buluşurduk. Onun o kocaman gövdesiyle oradan oraya hiç durmadan koşuşturmasına hayret ederdim. Ne yazık ki kilosu çok fazlaydı, belki de birçok hastalığının nedeni de buydu...
Ona kurucusu olduğum fikiryolu.net sitesinde yayımlanan “Rumeli Pomak Muhacirleri...” ile ilgili çalışmasının en çok tıklanan yazılardan biri olduğunu ve yirmi beş binden fazla kere görüntülendiğini söylediğimde gözleri sevinçle parlamıştı. 
Bu sitede ona ait birkaç çalışmanın linki: http://fikiryolu.net/index.php?option=com_content&view=category&id=122&Itemid=151
**
Necat Çetin Kimdir?
16 Mart 1963  İzmir Torbalı Ormanköy köyünde doğdu. İzmir Yapıcıoğlu İlkokulu, Torbalı Lisesi'ni bitirdi. 1986 Ege Üni. Tarih Bölümü mezunu. Dokuz Eylül Üni. Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi Ens. Yükseklisans aldı. Uzman Tarih öğretmeni. Gaziantep, Bitlis ve İzmir'de çeşitli lise ve ilköğretim okullarında öğretmenlik yaptı, Bayındır Ülfet Onart Anadolu Lisesi'nde, Torbalı Kazımpaşa İlköğretim Okulunda,   İzmir Tepecik Şehit Fazıl Bey Ortaokulu'nda müdürlük görevinde bulundu.  Müdürlük görevinden alınıp müdür yardımcılığı görevi verildi ve kısa bir süre sonra bu görevden de alındığı için öğretmen olarak devam etti. Osmanlı Nüfus tarihi, kültür ve halk edebiyatı alanında derleme ve araştırmaları vardır. Birçok ulusal ve uluslararası kongre ve sempozyumlarda bildiri ve tebliğ sundu. Çalışmaları gazetelerde, dergilerde, internet sitelerinde ve kitaplarda yayımlandı.
-O, Türklüğe gönül vermiş, vatansever, Atatürkçü, mesleğine aşık, yorulmak bilmez, örnek bir öğretmendi. 
-Tüm yaşamını yörük kültürüne dair araştırmalara ve derlemelere adamış bir tarihçiydi.  Yörük tarihinin araştırılmasında büyük emekleri geçmiştir.
- Nüfus defterleri ve mübadele konuları gibi pek çok alanda çalışmalar yapmıştır.  (Gördüğü her mezarlıkta fotoğraflar çekerdi. On binlerce fotoğrafı olduğunu söylemişti.)
 -Çok zengin bir arşive sahiptir, umarım bu dev arşivin kıymeti bilinir ve heder olup gitmez.
- Birçok öğrenciye doktora ve yükseklisans çalışmaları yaptırmış, onlarla sahip olduğu bilgi ve belgeleri cömertçe paylaşmıştır..
-Yardımseverdi. 87 yaşında Antalya'da ikamet eden bir yazar onlarca kitap olacak kadar yazmış. Birkaçını kendi imkanlarıyla bastırmış, ama elinde on binlerce sayfa tutan yazısı kalmış. Öldükten sonra bunların yok olmasından endişe ediyordu. Ben durumu Necat Beye anlattım. Üniversiteden öğretim görevlileri ile irtibata geçerek bu yazarımızın eserlerinin kopyalanıp arşivlenmesini sağladı.
 Ve... Necat Çetin, 12 Nisan 2018 günü sabah 09:45'te vefat etmiştir.
**
Son Söz: Necat Çetin'in arşivini sahiplenip, bazı çalışmalarını onun adına kitaplaştırıp bastıracak birilerinin çıkacağını ümit etmek istiyorum.

( Tarihçi Araştırmacı Yazar Necat Çetin'i Kaybettik başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 12.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.