Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 12.04.2018
Okunma Sayısı : 1363
Yorum Sayısı : 0
Ters Akıntı

     Denizde yüzenlerin korkulu rüyası, bir de ters akıntı (rip) tehlikesi vardır.
Yani siz sahile, kıyıya doğru yüzersiniz de, dipten görülmeyen bir akıntı dalgası size ters yöne sürükler, kurtulmak için kıyıya paralel yüzmek gerekir. Zaten bu tür tehlike olan sahillerde uyarı levhaları vardır.
     Toplumsal yolculuk, hareket, eylem ve birliktelikler de bu türde yanılmalar barındırabilmektedir.
Siz Ankara'ya giden otobüse bindiğinizi zannedersiniz de farklı bir şehire varırsınız.
Tabelayı yanlış gördüyseniz bu sizin yanılgınızdır. Fakat işletmeci de tabelayı değiştirmemiş olabilir. Daha fazla kazanç hırsıyla kasıt da olabilir.
     İyi niyet ve beklentilerle, birlikte olduğunuz, gönül verdiğiniz bir oluşum, görünmeyen ya da gizlenen bir dip dalga ile geminizi başka bir limana sürükleyebilir.
Bazen de şirketlerin yaptığı yanlış hesaplar, borç alacak dengesi, döviz hesabı, üretim planı, görülmeyen öngörülmeyen bir ters akıntıyla şirketleri iflas sahiline sürükleyebilir.
Aynı riskler ülke bazında da geçerlidir.
Bir dış politika belirlersiniz, bir hedefe yönelirsiniz, oysa ki hedeflediğiniz tarlayı sizden önce birileri sürmüştür.
     Daha az yanılgıya düşmek için; bilimsel öngörü, sağduyulu bir gözlem, sevgi dolu bir yürek, evrensel bakış açısı, yaşanmış deneyimler ve toplumsal bir vicdan rehberimiz, kılavuzumuz olmalıdır.
Fotoğrafın tamamını görmeden yorumlamak, bireyleri yanıltabiliyor.

12.04.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
www.arm.web.tr
( Ters Akıntı başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 12.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.