Çok konuşmak var, bir de çok boş konuşmak var ki biz o tip insanlara da çenesi düşük insanlar deriz. Sizin de çeneniz düşer mi bazen? Toplumumuzda en çenesi düşük kesimde sanırım siyasetçilerdir. Çok sallarlar bazıları işkembeyi kübradan, desteksiz atarlar. ''Askerde topçu muydun sen kardeşim?'' diyeceğiniz gelir o çok sallayana...

Bilhassa yaşlı insanların çeneleri pek bir düşüyor. Ya da bize mi öyle geliyor? Her şeye karışıyorlar, olur olmaz yerde laf söylüyorlar, laf sokuyorlar. Hiç gerek yok bunlara... İyi geçinmek lazım gençlerle de kendinden küçüklerle de...

Çenesi düşük akrabalarımız, arkadaşlarımız her zaman sıkar bizleri... Lüzumsuz konularda tartışıp tartışıp dururlar... Ukalalık had safhadadır çoğu zaman bu çenesi düşük insanlarda... Sizin fikirlerinizin hiç bir önemi yoktur sizin ile tartışırlarken... Siz ona konuşsanız bile, duvara konuşursunuz adeta... Eleştirmek en kolay davranıştır. Tabi burada yapıcı eleştiri ile yıkıcı eleştiriyi birbirinden ayırmak da lazım...

Bizim de düşer zaman zaman çenemiz. İşte böyle zamanlarda o düşen çenemize sahip olmak, karşımızda ki insanları da fazla sıkmamak gerek diye düşünüyorum. Karşınızda ki insan çok konuştunuz mu bunu bir şekilde size hissettirecektir...

Hadi araya bir iki de küçük espri sıkıştıralım. Arkadaşına sorar vatandaş ''Çenen düşmüş, kaça düştüyse bizde alalım bir iki tane senin çenenden ya da nerede düşürdün be birader çeneni olmadı hep beraber arayalım belki buluruz.'' İşte böyle çenesi düşükler yeri geliyor ilham kaynağı da olabiliyor bizlere...

Gün içinde insan işinin gücünün başında zaten epeyce stres ve sıkıntı çekiyor. Evine de geldiği zaman biraz sakinlik, biraz da huzur istiyor. Kimi zaman televizyon bile izlemek içinden gelmiyor belki... Siyasetçilerin yüzünü bile görmek, sesini bile duymak istemiyor... Bizim oralarda çenesi düşük insanlar için amiyane tabirle şöyle bir söylem vardır ''Ağzını diksen ...çı ile konuşuyor.'' derler... Laf üretmek en kolay şey de laf ile de peynir gemisi yürümüyor maalesef... Kendi kendimize bir oto kontrol mekanizması geliştirip çok konuştuğumuz zaman kendimizi geri çekmemiz gerekiyor, yoksa pek de sevilmeyeceğimiz gün gibi aşikardır... Siz de çeneniz fazla düşmeden havada yakalayın. Görün bakın daha mutlu olacaksınız kısa zaman sonra... 

( Çeneniz Düşmeden Havada Yakalayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.