DERVİŞİN  KAHVES

 Ahmet  AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi  27 Mart 2018

……………………………………………….

 

       İşte dostluklar bu kadar güzeldir. İyi ve  güzel insanların isimleri hatıralarda saklı kalır, asırlar geçse güzel anıları dillerde dolaşıp durur. Tıpkı hakka yürüyen kahramanlar gibi. Bu günkü sohbet yazımda “ Dervişin Kahvesi” dedim. Acaba neden yazımda bu başlığı kullandım. Şimdi asıl konuya dönüyorum.

1990 lı yıllarında Rahmetli Cemil Cahit Güzelbey,  Mustafa Tatar, Ali Tatar,  İzanlı Bekir Ağa, “Bekir Karaduman” ve  bendeniz, Gaziantep/ Şahinbey’e bağlı Cumhuriyet  Mahallesinde  Dervişin Kahvesinde  her  cumartesi günü ikindi namazından sonra  buluşur,  edebi  sohbetlerimiz olurdu. Bu sohbetler  bizleri biri birimize sımsıkı  bağlamıştı. Biraz da hasret  gidermekti  maksadımız.  Rahmetli Derviş Hem Kahveyi  işleten kişi, hem de Cumhuriyet  Mahallesinin  muhtarı  idi. Nasıl oluyor diyeceksiniz. Derviş Kahveyi  işleten kişi idi. Ama  kahvede çalışan kendisi değildi, çalışanları vardı.

Yukarıda bahse konu kimseler ve bizi sevip bizden hoşlanan kimseler de,  yanımıza  oturur bizler ile çay, kahva içerlerdi. Bekir Karaduman Latin alfabesini bilmezdi. Arap  harfleriyle yazdığı şiirleri Mustafa Tatar  Latin harfleriyle kitap haline getirmişti.  Kahvede ilk çaylar Dervişten olurdu. Sonra Bekir Karaduman’ın  evi  de orada bir yerde olduğu için,  bize ev sahipliği yapmaya çalışındı.  Ama  bizler biri birimizden dost çayını ve kahvesini derin sohbetler arasında  yudumlardık.  

Heyyy   Dünya;  Evimde divanın üzerine uzanmış yatarken,  aklım nerelere gitti  de,  bu güzel insanları hatırladım ve  rahmet ile anıyorum. Bu sohbet  topluluğu edebiyat  sohbetlerine  devam  ederken, Biz birdenbire . Bekir  Ağayı  kaybettik, devamında Cemil Cahit Güzelbey’i. Derken Mustafa Tatar. Sonunda  Derviş ile Ali Tatar da  yaşamını yitirince,  o gruptan ben tek başıma kaldım. Elbette bu zat’ı muhteremler benden oldukça yaşlı idiler.  Ancak şimdi o güzel günlerin, ben de, hatıralarını yaşıyorum.  Ve burada hepsini teker  teker rahmet ile anıyorum. Hepsinin ve bütün  ölmüşlerimizin mekanları cennet olsun diyorum.

 Sayın okurlarım; Her zaman dediğim gibi, beni unutmayın, gelecek sohbet yazımda sizler ile yeniden buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler,  hep ve hepimizin olsun diyorum. Hoşça ve dostça kalınız.

( Dervişin Kahvesi başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 26.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.