BİR KİŞİ ÜÇ BİLET
 
Çocukluğumuzda asker yolcu etmek için gelirdik istasyona.Ne kalabalık olurdu uzak olduğunda paytonlarla gelirdi çoğunluk.
  Kara tren alır giderdi yolcularını gözü yaşlı analar yavuklular kalırdı istasyonda.
  Tren yolculuğunu severim hem bizim gibi yaşlılara ucuz hem de rahattı.
   İstasyonlarda durup yolcu almaları yeni gelenlerde bir telaş yer bulmak  ve tanıdık birileri var mı diye.
   Uşak'tan binen yolcuların çoğu Eşme'de iniyorlardı.Elleri dolu evdekilerin gönlünü almak için.
   Eşme deyince yıllar önce gazetelerde boy boy resimler ve haberler çıkmıştı.Eşmeli bir vatandaşımız uzaylıları taşlamıştı.Süper güçler belki de orada altın madeni için gelmişlerdi oraya.İncelemişler gitmişlerdi kim bilir.
  Eşmeden geçerken uzakta olsa o kazılan çıkarılan toprakları görmek mümkündü.Anlatılanlara göre her hafta çıkan altınlar İstanbul'a gidiyormuş.Siyanürlü topraklar bize kalıyordu.
  Trenimizin hareketine az bir zaman kalmıştı.Biletçi yan tarafımda oturan yolcuya.
   -- Buna bilet aldın mı ?
   Bu dediği kafesteki muhabbet kuşuydu.
   Şaka yapıyor sandık ben de sahibi gibi.
  --- Bak tren kalkmadan al biletini yoksa cezalı alırım.
    - --Tamam alırım dedi.
    Baktım her halde takılıyor şaka yapıyor diye güldüm.
    Trenimiz hareket ettikten sonra bilet kontrolü yapıyordu.Merak ettiğimde bakıyordum.
 --- Bilet almadım mı ben sana demiştim cezalı olacak.
---- Olsun .
   Dayanamadım o gittikten sonra sordum ne oldu.
 ---- Ona da bilet aldın mı?
----Hem de cezalı iki kişilik bilet kesti.
    Bilmiyordum öyle bir kural mı vardı ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyordum.Yönetmenlik belki öyle diyordu.
   Kuşun sahibi yerdeki kuşu koltuğa yerleştirdi ne de olsa bileti vardı.Otobüslerde bir tam  deyip küçük çocuğuna bilet almayan anneler geldi aklıma.
    Tek yolcu üç biletle yolumuza devam ettik.Sanki kuş koltuğu beğenmiş gibi sesler çıkarıyordu. Belki de biletçiye dua ediyordu kim bilir...
( Bir Kişi Üç Bilet başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 25.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.