Kalem var, kalem var. Kalemden kaleme de fark var haliyle... Çeşit çeşit kalemler. Kurşun Kalem var, tükenmez kalem var, dolma kalem var. Bir de yüce kitabımız Kur'an da ''Kalem'' isimli bir sure vardır, bilenler bilir. Ayrıca ''Alak'' Suresi 4.Ayet'de de ''Kalem ile yazmayı ve bilgiyi öğretendir.'' diye geçiyor.


Kurşun Kalem en kolay kullanılan kalemdir haliyle. Yanlış yazdığınız zaman, yeter ki elinizde bir silgi olsun, hemen silersiniz, zamanında birilerini defterden nasıl sildiyseniz... Tükenmez ve dolma kalem ile yazdıklarınız ise biraz daha zor silinen yazı cinslerine girerler... Tükenmez kalemin adına da sakın aldanıp tükenmediğini zannetmeyin. Hangi kıt akıllı koyduysa artık tükenmez kalem diye...


Güzel yazı yazmak gerçekten bir yetenek ister, sanattır. Herkes de beceremiyor. Yazı yazarken kalemlerinize iyi davranın. Hatta ''Sen tam benim kalemimsin.'' diye de ara sıra veciz cümleler kurun. O kadar yoruyorsunuz sayfalarca yazı yazdırarak kalemlerinizi... Eğer ki çok kalem kullanmanızı gerektiren bir iş de çalışıyorsanız, kalemlerinizin mutlaka yedekleri de olmalı... Her ne kadar kullandığınız kalemler ''Beni bitirmeden onu kullanamazsın.'' diye size sitem de etseler siz yine de aldırmayın...


Dolma Kalem ise kalemlerin şahıdır. Üstdüzey Yöneticilerin cebinden hiç eksik olmaz dolma kalem. Makamlarında imza atarlarken de imzaya gelen vatandaşa genelde tek kaşlarını kaldırarak yan gözle bakar ve bir de süzerler baştan ayağa... Çok da karizmatik imzaları vardır o pozisyonda ki zatı muhteremlerin. Kendilerinden başka kimseler okuyamaz imzalarını...


Çok güzel bir bayan gördük mü ''Kalem gibi kadın'' deriz bir de... Muzipler gider ''Kalem gibisin abla beni yazsana gönül defterine.'' derler. Derler demesine de abla da çantasından uzunca bir kalem çıkartıp da o lafı söyleyen adamın bir yerlerine batırabilir...


Meşhur atalar sözüdür ''Kalem kılıçtan keskindir.'' derler. Ancak siz tutup da kalem ile ''Madem kılıçtan bile keskin bu kalem bir elma ya da portakal soyayım.'' demeyin sakın. Sonra da ''Hadi ya bir elma bile soyamadım kalemle.'' deyip oturmayın kıçınızın üstüne... O mecazi bir anlatım biliyorsunuz ki...


Kalem ile bir insanın arkasından yaklaşıp eller yukarı dediğiniz zamanda adam ellerini kaldıracaktır gayrı ihtiyari olarak. Cebinden her bir şeyi alıp da tüyebilir, kalabalığa karışabilirsiniz. Aman ha! Ben ne dedim yahu! Unutun unutun şaka şaka benimki laf olsun torba dolsun durumları... Siz en iyisi alın elinize bir kalem, cinsi ne olursa olsun, kurşun, tükenmez ya da dolmakalem, bir şeyler karalamaya başlayın. Kimi şiir yazın, kimi hayatınızı, kimi başınızdan geçenleri... Kalem fabrikaları da çalışacak para kazanacak değil mi? 

( Kalem Kullanmanın İncelikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.