Evet, ülkem ''Her üç kişiden dördünün şair olduğu bir ülke Aziz Nesin'in deyimiyle ve bu gün Dünya Şiir Günü.'' kutlu olsun önce tüm şairlere, sonrada şair olmayan şiir sevenlere... Bu topraklardan geçmişten beri çok büyük şairler çıkmış ve hala da çıkmaya devam etmektedir... Edebiyat bir okyanus ise, şiir de bu okyanusa doğru coşkunca akan deli dolu bir ırmaktır... Bu ırmakta yıkandı mı şairler ruhları, benlikleri tertemiz olur...

Düz yazı da tabi ki bir güzellik edebiyatın şahane bir dalı ancak şiir daha coşkulu, daha bir estetik, üstelik de kolay akılda kalma özelliği, şiiri baş tacı yapıyor. Halen nesir yazıp da geçmişte, nesir ile birlikte şiiri de birlikte yürüten çok fazla şair ve yazar vardır...Montaigne ''İyi şiir, insan idrakini tatmin etmez; allak bullak eder.'' demiştir...

Hepinizin evinde bilgisayarınız var, büyük ya da küçük. Açın bir şairi, adı önemli değil kim olursa olsun. Şiirin uzunluğu kısalığı hiç önemli değil... Necip Fazıl'dan, Nazım Hikmet'den, Pablo Neruda'dan, Karacaoğlandan, Aşık Veysel'den, Ahmet Muhip Dranas'dan, Gülten Akın'dan, Fazıl Hüsnü Dağlarca'dan bir şiir okuyun sevdiklerinize... Yanınızda kimse yoksa bile kendinize okuyun sesli sesli, bağıra çağıra... Duvarlar duyar, pencerenize konan serçeler, güvercinler duyar... O bile büyük bir mutluluk olarak size geri döner...

Hiç bir şair ve şiir savaştan yana olamaz, savaş bir insanlık suçudur. Emperyalizmin en büyük oyunudur. Buna rağmen savaşa muhalif, barış yanlısı bir çok şair öldürülmüş, işkence edilmiş ve hapislere atılmıştır... Yine de şiir, şairin yüreğinden ve beyninden gitmesi gereken yere yıldırım hızıyla bir ok gibi gitmiştir...

Dışarıdan bakıldığında objektif bir gözle, yazdıkları, yaşadıkları ile sevdaları ile şair yere göğe sığdırılamaz... Aslında şair dertli adamdır, sıkıntılı adamdır... Çoğu şair öyle sizin bizim gibi düzenli uyku uyumaz. Kimi zaman vatanı dert etmiştir, kimi zaman dünyayı, dünyada ki kargaşayı, kavgaları savaşları kalemi ile gücü yettiğince anlatmaya çalışmıştır... Şairin vatan için ya da sevdası için yüreğinde ne fırtınalar kopar kimse bilmez... Gece yarıları şiir için meleklerle hasbihaldedir belki de rüyalarında... Gözleri kan çanağı olur bazen bir alçaklığı bir vahşeti mısra mısra işlerken...


21 Mart, bu gün Dünya Şiir Günü, bu gün kutlansa da her gününüz şiir tadında, şiir güzelliğinde, şiir inceliğinde geçsin... Yüce Kitabımız Kur'an da bile ''Şuara'' şairler diye bir sure vardır...''Şair, hâlâ bir nokta olan hakikat ilminin işçisidir. Sözü çoğaltan değil, azaltandır. Şair, şiirini, sözle, kelimelerle ya da başka bir malzeme ile yazmaz; onun elindeki tek malzeme hakikattir.'' demiş Enver Gülşen de... Bir gün kutlansın lakin siz yine de yılın üç yüz altmış beş günü şiirsiz kalmamaya özen gösterin... 

( 21 Mart Dünya Şiir Günü Kutlu Olsun başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.