“ARUZ  ÇİÇEKLERİM”

              

         Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 20 Mart 2018

…………………………………………………

 

       Bugün size Vedat Fidanboydan  söz  etmek istiyorum. Şairin şu an elimde 230 sayfalık  güfteleri,  şiirleri, ve şiirlerini besteleyen, bestekarlar ile çekilmiş resim karelerinden   oluşan  bir  kitabı var elimde.  Bu kitaptaki şiirlerin tamamı kendisine aittir. Şimdi burada zaman kaybetmeden, şairin özgeçmişinden söz  etmek istiyorum. Bu zat’ı muhteremi  sizler ile beraber tanıyalım diyorum.
      
1944 yılında Kırşehir’de doğdu. Kırşehir Lisesi mezunudur. 1964 yılında, o günkü adıyla, “Erzurum Nenehatun Kız İlköğretmen Okulu”nu  dışarıdan bitirerek öğretmen oldu. Çeşitli köy okullarında bir süre öğretmenlik yaptı. 1968 yılında öğretmenlikten ayrılarak Ankara’ya yerleşti. Sırasıyla Ankara İmar Limited Şirketi, Akbank Ankara Şubesi, PTT Posta Çekleri Merkezi ve Barış Hafriyat ve Madencilik Anonim Şirketi’nde çalıştı. 

       Sanata lise yıllarında şiir ve öykü yazarak başladı. Kırşehir ve Yeni Kırşehir gazetesinde zaman zaman köşe yazıları yazdı. 1964 yılında birkaç arkadaşıyla birlikte, Kırşehir halkevi yayın organı olarak “Kervansaray” adlı aylık sanat ve kültür dergisini çıkardı. Bu derginin mesul müdürlüğünü üstlendi. 

1974 yılında “Sefil Savaşçılar”, 1998 yılında “Sevda Ayları” ve 2004 yılında "A'dan Öncesi" adlı üç şiir kitabı yayınladı. Bazı şiirleri: Kervansaray, Çele, Sanat Dünyası, PTT Dergisi, Ana, Eflatun, Müzik Magazin, Müzik Dünyası, Hisler Bulvarı, Simav Anadolu, Ra Sanat, Mavi Nil, İremcik …dergilerinde ve birçok gazetede yayınlandı. 1966 Yılı Şairler Antolojisi, Resimli Genç Şairler Antolojisi (1967), Ana, Eflatun, Yürüyen Merdiven Şiir Antolojilerinde ve Türkiye Yazarlar Ansiklopedisi’nde yer aldı. Ayrıca Akçay III. Geleneksel Şairler ve Bestekarlar Festivali’nde şiir dalında birincilik, Şairler ve Yazarlar Derneği’nin düzenlediği yarışmada ise, şiir dalında ikincilik ödülüne layık görüldü. 

Birçok şiiri bestekarlar tarafından bestelenen Vedat Fidanboy’un, TRT Türk Sanat Müziği repertuarında, bestelenmiş şiirleri de bulunmaktadır.Evli olup, biri erkek, biri kız iki çocuk babası olan şair, MESAM ve İLESAM üyesidir. Şimdi size şiirlerini besteleyen bestekarların adlarını veriyorum. İçlerinde şu isimkler yer almaktadır.

       Yaşar Abrur, Ercan Akbay, İsmail Akçapınar, Aynur Akçınar, Yalçın Aksoy, Kemal Alevli, Hüseyin Atmacaoğlu, Erol Başara, Uğur Bayar, Prof. Dr. Yaşar Bedük,  Mustafa Çalık, Engin Çır, Murat Demirhan, Murat Duman, Hüseyin Erbay, Erol Erdiş, Güler Eroğlu, Cavit Ersoy, C. Öcal Fidanboy, Ömür Gerçel, Tamer Gülcü, Kenan  Günel, Macit Güneş, Saadet İdrisoğlu, Suphi İdrisoğlu,  Dursun Karaca, Edvan Kengil, Hasip Celil Kolas, Kemal Külah, Mustaüfa Malay, Ahmet Sedat Mete, Bülent Nuran, Mehmet Onur, Ertuğrul  Öttekin,  İsmail Ötenkaya, Aydil Özarı, Bahar Baştaş Özdemir, Canan Özdenkoş, Gökhan Özkur, Ramazan Özyurt, Kaya Pınarses, Atalay Saraloğlu, Ferhat Sarmusak, Tahir Siral, Ömer Soley, Hüseyin Soysal, Naim İlgün Soysev, Özcan Sönmez, Faruk Şahin, Hasan Cemil Şensever,, Aydın Tekindor, Zeynel Abidin Topal, Yener Topaloğlu, Ziya Levent Topaloğlu, Naci Tunçel, Kaya Ulutaş, Öznur Usalan, Cahit Erhan Dündar, Mümin Üstün, Cahit Yahşi,  Ziya Yalçın, Tuncay Yalın, Köksal Yavuz, Halit Yıldırım,  Suat Yıldırım, Fikret Yıldız, Mustafa Ünal Yılmazer, gibi bestekarlar var. Bu çok yönlü sanatçı  Vedat Fidanboyun, şiirlerinin bir çoğunu, bir çok  bestekarlar ayrı ayrı makamda bestelemişlerdir. Kendisini burada  canı gönülden kutluyorum ve sanat yolunda başarılı çalışmalarının devamını diliyorum.

       Saygıdeğer okurlarım; Beni unutmayın, sohbet köşemde sizler ile yeniden buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu  günler, hep ve hepimizin olsun. Hoşça  ve dostça kalınız.

 

( Aruz Çiçeklerim başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 19.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.