Yazdığım bir şiir yüzünden Facebook sitesindeki gruplarla paylaşmam kısa bir süre için engellendi… Ben ne yapmıştım ki? Doğu Guta’yı, Suriye’yi ben bombalamadım… Günahsız insanlara bomba yağdırmadım. Srebrenista’da Birleşmiş Milletlere teslim edilen Hollandalı askerler gibi insanlığıma ihanet etmedim. O kadar masum kadına tecavüz etmedim. Masum çocukları öldürmedim. 


Asırlardan beri, enerji, petrol, elmas, değerli madeni var diye, Afrika’yı sömürmedim. Hiç bir din, masum insanı öldürmeye izin vermezken, haçlı seferleri düzenleyerek, din adına Müslümanları öldürmedim, hala da öldürülürken, bunun din adına yapıldığını söyleyenlerden intikam almak için savaşmadım. 


Ben insanlığın yüz karası, DAEŞ’li YPG’li, PKK’lı, TALİBAN… Değilim. Ben insanım. Aşka inanmayan varsa vurun dedim yalnızca! Aşk olmazsa, şiddet olur, savaşlar olur, acı olur, kimse özgürce yaşamdan söz edemez dedim. İnsan özgür değilse, Allah’ın sorgusuna muhatap insan kalmaz dedim. İnsan eğer özgür iradesiyle yaşıyorsa, esir değilse… Ancak sorgulanacak ameli olur… Ben istedim ve yaşadım demeli insan. İnsan, ne yapıyorsa karşısındakinin bunu isteyip istemediğini sorgulamalı… Ne yapıyorsa, tüm dünya insanının buna razı gelmesini sağlamalı… Eğer bir insan, ben zengin, sağlıklı ve özgür yaşayım da başkasından bana ne diyorsa… Asla bu dediklerine ulaşsa bile yaşayamaz! Sahip olduklarını hızlı bir şekilde kaybeder.  Bu dünyada, kişinin tek savaşı aşk olmalı… Temeli ve gölgesi ilahi olan bir aşk! 


Hala, neden bana engellendiğini anlamıyorum. Eğer Facebook sitesi, insanların özgürce paylaşımını istiyorsa, bırak yapsın demeli… Eğer insanlıktan nasibini almamış birisi çıkarda insanlık dışı bir şey yaparsa, zaten bu mesaj desteklenmez ve hatta her insan onu şikayet eder ve yerle bir eder. Facebook sanıyor ki, insan olmanın erdemi kendinde ve bu erdemi kaybetmiş insanlığı kontrol etmeliyim diyor. Peki senin erdemini kim kontrol edecek? Sana kim dur diyecek? Sen Allah’mısın tövbe haşa… Sen hatasız ve kusursuz musun? Eğer amacın insanlığa hizmetse, bırak insanlık demokrasi içinde kendine yansıyan aynadan kendisine düşeni görsün, çirkinse makyaj yapsın, ruhunu temizlesin, yok güzelse onu parlatsın ve yüceltsin insanlığa.  


Yaşadığım yarım asırda, ben modern dünyanın insanıyım deyipte, ne yazık ki, kendisinden başkasına her an acı veren acımasız bir kimlik gördüm. Ya din savaşları ya da sömürü ile milyonlarca insana katliam yapıldı. Acımasızca üstelik. Bugün Avrupa ya da Amerika modern yaşıyorsa, lüks ve şatafatlı yaşıyorsa, o yaşadığı medeniyet bu katliam üzerine inşa edilmiştir. Adamların çalışma hayatına baksanız, çok çalışmaya değil, emekli olmaya, rahat yaşamaya, emeksizce para kazanmaya, en ağır üniversite bölümlerinde okumak yerine, kolejlerde okumaya… Meyilli yaşıyorlar! Biz hak ettik diyorlar, zekiyiz, çağdaşız diyorlar… Hadi oradan! 


Ben insanım, aşkı yazmakla, aşka değer vermekle cezalandırıldım. Facebook’taki arkadaşlarıma beni destekleyin dedim. onlarda beğeni koydular. Yazımın üstüne tıklamak bile zor geldi onlara… Bugün bana yarın size… Etme bulma dünyası… Eğer siz beni desteklemezseniz, kısa bir zamanınızı bana ayırmazsanız, Facebook  emeline ve niyetine yardım edeceksiniz… Onun istediği olacak!


Şu an insanlığımdan dolayı cezalandırılmış hissediyorum. Bu yaşatılan aşağılanmışlık içinde diyorum ki, insan olalım, samimi olalım, dik duralım… Dimdik… Bu yapılan, Afrin’de savaşan Mehmetçiğe yapılanın aynısı bana… Üzgünüm!


Saffet Kuramaz

( Facebook’ta İlahi Aşkı Övdüğüm Şiir Yüzünden Cezalandırıldım başlıklı yazı safdeha tarafından 17.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.