Allah Allah öyle bir yer mi var yahu, dediğinizi duyar gibi oluyorum... Var tabi canım Hanımköy çok meşhurdur hele de erkekler arasında... Nerede mi? Beykonağın hemen yanı canım nasıl hatırlamazsınız? Tabi şaka canım, Hanımköy bir yakıştırma aslında... Hanımının çok dümen suyuna giden erkekler için çokça kullanılan bir deyim. Gitmeyip ne yapsın bu erkekler?


Hanımköylü olmayan bir erkek var mı? Vardır belki onlara da süveter mi diyorlar kazak mı diyorlar, ne bileyim işte bir şeyler diyorlar... Hanımköylü oldunuz mu hanımınız ile iyi geçinirsiniz, baştan söyleyeyim. Arada ütü yaparsınız, arada bulaşıkları yıkarsınız, ara da kahvaltı hazırlarsınız... Eee madem hayat müşterek siz de biraz hanımköylü olun canım, bir yerlerinizden bir şey eksilmez merak etmeyin o kadar...


Bazen işe de yarar bu hanımköylülük... Arkadaşlarınızın arasında en fazla kılıbık derler, desinler, onların demesiyle mi kılıbık olacaksınız? Gittiniz bir yere eğlenmeye arkadaşlarınızla, canınız sıkıldı, ayrılmak istiyorsunuz, ''Hanım merak eder beni ben kalkayım.'' dediniz mi, hemen yaftayı yapıştırırlar ''Amma da hanımköylüsün sen de birader.'' derler, desinler, bir kulağınızdan girip öbürü kulağınızdan çıkar, çıkmalı da zaten...


Kılıbıklık ve kazaklık erkekler arasında çoğu zaman tartışma konusu olur aralarında ki muhabbetlerde sohbetlerde... Kendini kazak sınıfına sokan erkekler pek de bir havalıdırlar, arkadaşlarına karşı... ''Oğlum ben istediğim saatte eve giderim hanımın gıkı bile çıkmaz, kimselere de hesap vermem.'' gibi cümleler kurarlar... Bazısı da espri olsun diye ''Ben eve geldim mi eğer ki bulaşık suyu ısınmamışsa hanıma bir fırça bir fırça elimi bile sürmem.'' deyiverir de o espri aslında mazi de kaldı... Şimdilerde en garibanların evinde bile bulaşık makinesi denen alet var, yemezler...


Hem ne olmuş hanımköylü olmuşsanız? Belki de hanımın köyü sizin köyünüzden daha güzeldir. Olmaz mı yani? Aslında beyköylü, erkekköylü diye bir tanımlama yok bilirsiniz ki... Bu da biz erkeklerin hanımlarımıza ne kadar değer verdiğimizi gösteren bir işaret olsa gerek. Ben seviyorum zaman zaman hanımköylü olmayı... Siz de zaman zaman hanımköylü olun, bir şey kaybetmezsiniz. Kazaklığı, süveterliği de bir kenara bırakın demiyorum, ikisinin arasında orta bir yol tutun. Benden söylemesi...

( Siz De Hanımköylüyseniz Bir Çok Hemşehriniz Var Demektir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.