RAHMETLİ  BİZDEN  BİRİSİYDİ

              Ahmet AYAZ

              Gaziantep Ekspres Gazetesi 6 Mart 2018

           …………………………………………………

                                               

 

       Bizden birisiydi  dedim ama; Kim bu bizden birisi?. İşte bizden birisi. Okuyunca göreceksiniz, hatırlayacaksınız rahmetliyi. Basınımızın unutulmaz isimlerinden, birisi olan, bir Mehmet  Sağlam vardı. 1992 yılında kendisinin yayınlamış olduğu YÖRE Dergisinde, kendisi ile tanışmıştık. Bu dergiyi aralıksız olarak  tam  3  yıl ve 12 sayı çıkardıktan sonra, 12 sayıyı birden ciddi bir  şekilde ciltleterek, içinde ismi olan şair ve yazarlara dağıtımını yaptı. Ben ciddi araştırma yazılarımı, şiirlerimi  O’nun yayımlamış olduğu YÖRE Dergisinde yayımlamaya başladım.

       Tam 3 yıl aralıksız olarak sözünü ettiğim dergide araştırma ve Gaziantep folklörü ile ilgili  yazılar yazdım. Ezo Gelin Kimdir,Kimin Nesidir? Halk Ozanı Efgan Didari ve Oğulları, Tilbaşar Kalesinin tarihçesi, Kültür Sanat ve Folklörü ile Yakacık Köyünü, Barakta Aşiret Beylerini, Feride’m, Kavaklık, Gaziantep Başka Güzeldir isimli  şiirlerim ve yazılarım YÖRE  Dergisinde yer aldı.   1994 tarihinde şiirlerim Türk Edebiyatı Dergisi  gibi bir çok kültür sanat ve edebiyat dergilerinde  yayınlansa da, yukarıda da dediğim gibi, ciddi ürünlerimin yayınlanmasına YÖRE Dergisi öncülcük etti. Sözünü  ettiğim dergide, Ömer Asım Aksoy, Cemil Cahit Güzelbey, Uğurol Barlas, Vedat Kutlar, Dr. Abdulkadir Tanrıverdi, Tamer Abuşoğlu, Erol Maraş gibi bir çok isimler vardı . Fahri Anlaroğlu ve Abdullah Özer, derginin yazı işleri müdürlüğünde bulunmuşlardı. Bunların ikisi ile de çok yakın dostlukları vardı. Fahri Anlaroğlu aile dostlarından birisi idi.        

          Merhumun azıcık da olsa özgeçmişinden söz etmek istiyorum. Mehmet Sağlam, 1938 yılında Gaziantep Şahinbey İlçesine bağlı Şehreküstü Mahallesinde doğdu. Ahmet Çelebi İlkokulunu ve Gaziantep Ticaret Lisesini bitirdi. 1962 yılında İstanbul Sultan Ahmet iktisadi ve Ticari İlimler Akademisinden mezun oldu. 1964-1965 ders yılında Gaziantep Lisesinde öğretmenlik yaptı. 1965-1972 yılları arasında, serbest muhasip -mali müşavir olarak çalıştı.

         1967 yılı 30 Eylül  günü “Güneyde Uyanış” adı altında bir gazete çıkardı. Orğanisazyonunu yaptığı bu gazete, o günlerin şartına göre mükemmel bir gazete idi ki, o zamanlar İstanbul Gazeteleri Gaziantep’e 3 gün sonra gelirdi. Böyle bir zamanda Ankara da meclis muhabiri çalıştırıyorlardı. Anadolu ajansının Adana Şubesine abone idiler. Akşama kadar biriken haberler oradan bir elemanca alınıyor, Gaziantep’e getiriliyordu.  Ertesi günü büyük şehir gazeteleri ile aynı anda yayınlanıyordu. 1969 yılı Martından  1983 yılına kadar Nizip de, Nizip adlı  gazeteyi çıkardı. Nizip de ilk ve tek gazete bu idi. Yine 1969-1976 yılları arasında Emek Matbaasını çalıştırdı ve Kurtuluş Gazetesini çıkardı. Çıkardığı bu  iki gazete vesilesi ile Gaziantep’e ilk enter tipi, ilk klişe atölyesini kurdu. Bu gazete aynı zamanda şehrimizde ilk defa 8 punto ve 6 sayfalık günlük  fotoğraflarla çıkan gazete idi. O kadar korkusuz yayın yapıyordu ki, slogan olarak “Haksızlık karşısında susan, dilsiz şeytandır” sözünü yayımlıyordu. 1973-1980 yılları arasında Berk  Çelik Cıvata Sanayii’sini kurdu ve müdürlüğünü yaptı. 1984 yılında tekrar gazeteciliğe döndü. 1973-1980 yılları arasında Berk  Çelik Cıvata Sanayii’ni kurdu.ve müdürlüğünü yaptı. 1984 yılında tekrar gazeteciliğe döndü ve Yeni Gazeteyi çıkardı. İlk defa Gaziantep’e bilgisayarlı dizgi sistemini getirdi. 06. Mart. 2006 tarihinde Hakk’a yürüdü.

       Mehmet  Sağlam, bir çok yenilere imza attı.  Yukarıda da görüldüğü gibi, şehrimizde gerekse sanayide, gerekse basında, bir çok olumlu hizmetler yaptığı gibi,Gaziantep’in kültür sanat ve edebiyatında da, Yöre Dergisi ile bir miras bıraktı. Geride kalan oğulları Gazenfer Sağlam SERTAÇ TANITIMI işletiyor. Sadullah ile Sinan İstanbul da ikamet etmektedirler. Baba dostlarına her zaman kapılarını açık tutmaktadırlar. Merhumu burada rahmet ile anıyoruz. Mekanı cennet olsun diyorum.

       

          

( Rahmetli Bizden Birisiydi başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 5.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.