Daha önce kuruşlar üzerine bir yazı kaleme almıştım, yine hatırlatmak da fayda var. Bütün büyük marketlerde küsuratlı fiyatlar var, yani küsuratı bir kuruşlar ile ifade edilen. Oysa bir kuruşun sadece piyasada adı var, dilenciye bile versen almıyor, ancak sana küfrediyor. Örnek mi istiyorsunuz dolu...

 


İşte size bir dolu örnek. Çikolata 56 kuruş, başka marka çikolata 98 kuruş, diğer bir mal 1.46 kuruş. Bu bir kuruşlar haksız yere o müessesenin kasasına girmektedir. Bütün tüketicilerimizin şiddetle buna itiraz etmesi lazım. Milyonlarca kişi hergün bu marketlerden alışveriş yapmaktadır. Bu paralar haksız yere o müessesenin kasasına girdiği için, kaydı da olmadığından halihazırda vergi de kaçırılmış olmaktadır. Piyasada normalde bir kuruşa satılan hiç bir mal yoktur...

 

 

Buna benzer fiyatlandırmalar büyük rakamlı alış verişlerde de yapılmaktadır. Bin liralık malın üstüne 999.00 Türk lirası yazılmakta. Yüz liralık bir mala 99.90 Türk lirası yazılmakta ve müşteri psikolojik olarak etkilenmek istenmektedir. O bir kuruşa ya da on kuruşa sanırım kuruluşların ihtiyacı yoktur. Böyle bir fiyatlandırmaya da gerek yoktur kanımca...



Bir diğer konu emekli olup da devlet bankalarından banka kartı ile maaşlarını çekenlerin durumudur. Her maaş çekişte, küsurat liralar bankanın portföyünde bir ay kalmaktadır. Bir ay boyunca, bir kişinin yedi sekiz lirası önemli değilsede, bu rakamı yedi sekiz milyon emeklinin maaşı ile çarptığınızda büyük yekün tutmaktadır. Bildiğim kadarı ile paranın üstünü kuruşuna kadar veren bankamatiğe sahip bankalarda vardır. Emekli maaşı veren bankalarda makinelerini bu şekilde ayarlayabilirler, çok da zor olmasa gerek. Sevgi ve saygılarımla...

( Kuruşlar Ve Liralar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.