Çoğu zaman görmüşsünüzdür el arabaları ile sokaklarda kağıt, cam şişe, petşişe ve işe yarayan bilumum çöpleri toplayanları... Hepsi de gariban, fakir çocukları... Helal olsun diyorum hepsine... Çalmıyorlar, çırpmıyorlar bir de üstelik şehrin temizlenmesine azami derecede katkı yapıyorlar... Geri dönüşümün isimsiz kahramanları onlar...

Bahar geliyor, yaz gelecek peşinden yavaş yavaş. Trafik lambalarında dilenenleri artık sık sık görürsünüz. Elleri ayakları, kaşları, gözleri sağlam bir dolu kadın ve erkek el avuç açıyorlar. Çok yaşlı olanlara bir şey diyemiyorum. Kimi kimsesi yoktur, muhtaçtır, evi kira dır, utana sıkıla elini açar dilenir, dilenebilir, başka çaresi yoktur. Ancak, aslan gibi, sırım gibi gençlerin, kız erkek, el açmalarına dilenmelerine de asla ve asla anlam veremiyorum.

Yaz kış el arabası ile kağıt toplamak çok da kolay bir iş değil aslında... Sorduğunuz zaman günlük elli liradan, yüz liradan üç yüz liraya kadar kazanan arkadaşlarının olduğu söyleniyor. Asgari ücretin yaklaşık 1600.00 Türk Lirası olduğu düşünülürse bu ülke de günlük kazanılan bu paralar hiç de fena değil... Yeter ki insanlar dilenmesinler, tembellik etmesinler...

Çalışabilecek yaşta ve sağlamlıkta olup da dilenen insanlara sadaka vermemek lazım kanımca. Verdiğimiz zaman onları tembelliğe de itiyoruz. Onlara ''Çalış oğlum'' dediğiniz zaman ''İş mi var Ağabey?'' diye bir bahaneyi asla kabul etmiyorum... ''Bak sokaklarda kağıt toplayanlara, ekmeklerini taştan çıkartıyorlar.'' diyeceğim geliyor. Her ne iş yapıyorsanız çalmadan çırpmadan dürüstlük ile yaparsanız geçiminizi fazlasıyla temin edecek bir geliri mutlaka elde edersiniz...

Geri dönüşüm deyip de geçmeyin. Geri dönüşüme kazandırılan bir ton kağıt, yüzlerce, binlerce ağacın kesilmesinin önüne geçiyor. Ağaçlar dünya coğrafyamızın oksijen kaynağı, kalbi... Pet şişelerde hakeza aynı şekilde, doğaya bıraktığınız zaman yıllarca yok olmuyor ve çevreye de zarar veriyor. Oysa geri dönüşümde ekonomiye kazandırılıyor...

Özellikle büyük şehirlerin sokaklarında kağıt, petşişe ve buna benzer maddeleri toplayan kadın erkek her yaşta ki arkadaşlar şehrin temizliğine katkı yaparken geri dönüşüm maddelerini alıp da tekrar mamul hale getiren fabrikalara da aynı zamanda hem iş hem de gelir kazandırıyorlar... Ben de çoğu zaman bana ambalajlı gelen malların kartonlarını ayırıp o arkadaşlara severek para pul almadan veriyorum. Helali hoş olsun. Bir teşekkürleri yetiyor da artıyor bile... Gözlerinde ki mutluluğu görmek bizi de mutlu ediyor... 

( Geri Dönüşümün İsimsiz Kahramanları Onlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.03.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.