Yönetici bu sitede, her kişiye günde 3 kez yazma hakkı veriyor. Kişi ister yazar isterse yazmaz… İster bunu beğenirsiniz, isterseniz beğenmezsiniz. İsterseniz en kötü şekilde eleştirebilirsiniz. Ama kişinin kalbini kırarcasını en acı noktadan vurarak eleştirmek kimseye düşmez. Herkesin bir bilgi dağarcığı ve ilhamı vardır. Bazen bakarsınız hiç heyecan duymaz ve yazmak istemez, bazen bir bakmışsınız, 3, 5 tane yazmışsınız. Keşke ülkemin her insanı yazabilse, derdini anlatabilse, herkes yapıcı ve doğru eleştirebilse… Yağcılıktan kurtulabilsek!


Bu gibi siteler öğretici veya eğitim verilen yerler de değildir. Kimse, öğretmen olamaz, hoca da hacı da olamaz! Siyasi vizyonun içine de giremez, çünkü bu kişisel seçimdir. Sanki bir maçta oynayan oyuncusunu yoruldun diye dışarı alan bir teknik direktör gibi,  sen biraz dinlen de denmez. Hatta daha da ileri giderek, sen bilgisizsin der gibi kırıcı da olamaz!  Eğer bir bilgi hatası varsa yazının içinde, eğer yapıcı olacaksa eleştiren, herkesin okuyacağı bir alanı seçmek yerine, özel olarak yazar, eleştirir ve doğruyu söyler. Ben böyle yapan bir kaç şairin yazdıklarının doğru olduğuna karar verdim ve yazımı düzeltim. 


Kişisel olarak, yazarken, ukalalık taslamam. Bildiğimi yazarım. Bilirim ki, işini iyi yapan kişiler vardır ve beni eleştirecektir ve en iyiyi yazmaya gayret ederim. Yazdığımı okumak zorunda değil  de kimse… Eleştirmek zorunda da değil. Günün şiiri ya da yazısı yapmak da zorunda değiller. Burası bana ait bir yer değil. Güzel bir imkan sunmuş yöneticiler ve yazıyorum. Sağ olsunlar! 


Mesele çok eleştiri almak değil, mesele yapıcı eleştiri almaktır. Kimileri 20 den fazla eleştiri alıyorlar. umarım daha da fazla alırlar da… ben neden eleştiri almıyorum, yahut yazmayı mı beceremiyorum diye de düşünmüyorum. Ben yazarım. bir romanım var. hazırda bekleyen bir romanımda beni bekliyor. Yazmayı Rabbim bana lütfetmiş… Herkesin tanıdıkları var, ben burada çok kişiyi tanımıyorum. tanınmayınca da eleştiri alamıyorum diye düşünüyorum. Yine de tek tük eleştiri aldığımda da çocuklar gibi seviniyorum. eleştiri yapan da yapmayanda sağ olsun. 


Sonuç olarak, Edebiyatevi yöneticilerinden çok memnunum. Bazen çok yazıyorum belki de… Ama bunun için kendimi zorlamıyorum. Gecenin şu vaktinde, bugün aldığım bir eleştiriden dolayı, uyuyamayacak kadar kalbim kırılınca bu yazıyı yazmaya karar verdim. En azından bir ön yargıdan kurtulurum diye. Nedense, biz şairler, başka şairin yazdığına kusur bulmak için çok mu çaba gösteriyoruz nedir bilmem.  Umarım şairler de birbirini çok sever, şu Afrin harekatı devam ederken. Rabbim yar ve yardımcımız olsun. Ülkemiz her zamankinden çok fikir adamına, kalemi güçlü kişilere ihtiyaç duyuyor. O da bizleriz. Sakın eleştiri dozunu kalp kıracak derece de, ben bilirim edasıyla yapmayalım. Ben hepinize hakkımı helal ediyorum. bunu okuyarak zamanınızı aldığım için sizde helal edin lütfen. Cumanızı tebrik ederim. selam ve dua ile!


Saffet KURAMAZ 

( Edebiyat Evinde Şiir Ve Yazı Yazmaktan Hoşlanıyorum başlıklı yazı safdeha tarafından 23.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.