** Büyük olmaya çalışıp da büyük olanı görmedim, küçülene ise hep rastlıyorum.

** Define avcısı değilim; ama onlardaki umudu isterim. Çünkü kazarlar, kazarlar bir şey bulamazlar. Gene kazarlar, kazarlar; bulamazlar… Buna rağmen bulacaklarına dair umutları hep vardır.

** Kullanılmayan güç, güç değildir. Gücün varken kullanmazsan, güçsüz kaldığında sana karşı mutlaka güç kullanılacaktır.

** Eşek, eşekliği kabullenmese sen onun sırtına semer vurabilir misin?

** Gevezeyi susturmanın tek bir yolu vardır: Ondan daha geveze olmak.

** Falanca ya da filanca kişi olmaya çalışma. Kendin ol, yeter!

** Gizemli bir olayı normal bir dille anlatamazsınız, gizemli bir üslubunuzun olması gerekir.

** Hayaller seni kovalamaz, sen onları kovalayacaksın.

** Düşürüleceğini bildiğin halde, tedbir almadıysan; seni düşürenlere kızmaya da hakkın yoktur.

** Düşmek isteyeni tutmaya çalışırsan, seni de düşürecektir.

** Hilebaz, görünmeyen adam numarası yapmaya çalışan beceriksiz bir sihirbaz gibidir.

** Düşmanın asık suratlısından değil, güler yüzlüsünden çekinirim.

** Borç alanın da borç verenin de kafasında aynı soru vardır: Borç ödenebilecek mi ödenemeyecek mi?

** Şu yeryüzüne, başkalarının çıkarı için mücadele eden kaç kişi gelmiş?

** Çarenin ne anlama geldiğini, sana en iyi anlatabilecek olan bir çaresizdir.

** Dikkatin önemi, dikkatsizlik başımıza bir iş açtığı zaman anlaşılır.

** Uyumayı çok mu seviyorsun? Öyle bile olsa uyan artık. Çünkü ileride zaten hep uyuyacaksın.

** Yükünü taşıyabiliyorsan sen taşı, başkalarına yük olmasın.

** En ağır hakaretlerden biri de, küçük işleri büyük adamlara yaptırmaktır.

** Seni aradım, aradım; yıllarca aradım. En sonunda buldum; ama bulduğum meğerse sen değilmişsin!

** Omuzlarındaki yük ağır geldiyse birazını kafana at; daha sonra da kafandakileri uygun bir yere boşalt.

** Cebindekilerin farkına varınca, cebine de koluna da girecek el çoğalır.

** Cevabı bir ömür boyunca aranacak soru: Ben kimim?

** Dilencilik; vermeyi hiç bilmeyip, istemeyi çok iyi bilmektir.

** Marifet olgunlaşan meyveyi düşürmek değil; düşmeden koparabilmektir.

** Bazen gölgen seni, bazen de sen gölgeni takip edersin.

** Yolcu var mı yok mu diye düşünme; sen yolu hazırla. Nasıl olsa bir gün mutlaka geçen olur.

** Aldanmasanız da bazen aldanmış gibi yaparsanız, sizi aldattığını zanneden kişinin açıklarını görebilirsiniz.

** Bir alışkanlıktan kurtulmanın yolu, bir başka alışkanlıktır.

** Altınla tartılan, altınla bedel ödemek zorunda kalır.

** Kimine kulübesi saray gibi görünürken; kimini de sarayı cehennem gibi gelir.

** Fırsat gelip de seni bulmaz, sen fırsatı arayıp bulmalısın.

** Fikrin varken söylemezsin; fikrin yokken ise susmayı bilmezsin.

** Eli boş dönen avcıyı, kimse karşılamaz.

** Bazen şaşırırız; gül yerine taş, taş yerine gül atarız.

** Takasa dönüşmüş olan hediye alış verişine hayır!

** Çamura battığı için yakınıyor, oysa kendi çamurdan daha kirli.

** Özürlü mala, özürlü müşteri bulunur.

** Her yeni fikir değerli, her eski fikir de değersiz değildir.

** Her saldırganlığın öncesinde, mutlaka bir engellenme vardır.

** “Tavuğu kesersen etini bir kere yersin biter; kesmezsen yumurtasını aylarca hatta yıllarca yiyebilirsin.” Desem, tavuklar bana teşekkür ederler mi?

** Uyurken gördüğümüz rüya, uyanıkken yaşadıklarımız gibi gerçektir.

** Her şeyi bilemezsin, ama buna rağmen gene de her şeyi bilmeyi isteyebilirsin.

** Bir söz bir anınızı, bir gününüzü, bir ömrünüzü değiştirebilir.

** Önemli sandığın şeyin önemsiz olduğunu anladığında hayal kırıklığı yaşamak istemiyorsan, hiçbir şeye fazladan önem verme. Bırak her şey kendi öneminde kalsın.

** Anlaşılmaz olmak isteyenleri, doğrusu anlayamadım!

** Bazı bitiremediklerin, bir gün gelecek seni mutlaka bitirecektir.

** Daha fazla, çok daha fazla istemiyorum. Olan bana kalsın yeter. Hatta olanın da bir kısmından vazgeçmeye bile razıyım.
ORUÇ BABA
( Çeşitli Konular Üzerine Kelm-ı Kibar Deyişler-1 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 20.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.