SENDE NE VAR?

     İnsanoğlu yaratıldığı ilk günden beri bir yaşam serüveninin içine itilmiştir.Kendini huzurlu, mutlu yaşayabilmesi için birçok metotlar geliştirmiştir.Ama, gel gelelim insanın önünde sadece iki tane yol vardır.
1-Hak yol. 2- Batıl yol. İnsan bu iki yoldan birini seçmek zorunda. Bir üçüncü yol yok.Buradan yola çıkarsak Kâinatta iki tip insanın olduğunu rahatlıkla anlıyoruz.Bu işin kolay tarafı, zoru ise bunları birbirinden ayırmak.O zaman ikiye ayırmamız gerekiyor.
1- Yaşam heybesine kendini koyanlar(nefsi)
2-Yaşam heybesine "Hak"kı koyanlar(aşkı)
Yaşam heybesine kendini koyanların üç tane özelliği vardır.Bunlar çok kalabalıktır.
1-Dünya ve dünya malını çok severler.
2- Övülmeyi, övmeyi çok severler,
3-İnsanlar arasında ayrım yaparlar.
Birinci gurubun bütün amacı dünya malı üstünedir.Bunlar, bir yemek verse bile, ileride işine yarayacak mülki Amirleri, şehrin ileri gelenlerini çağırırlar.Hayır yaparken reklam yapmayı çok severler.
İkinci gurubun özelliği övgü üstünedir.Arkadaşlarını eleştiren den değil övenlerden seçerler.El öpen çocukları ahlaklı, kendi olmaya çalışan çocukları edepsizlikle suçlarlar.Bu özellikleri çoğaltabiliriz.Kısa geçiyorum.Üzerini siz tamamlayın
Üçüncü gurubun özelliği tamamen çıkar üstünedir.Kapıdan zengin biri girince takındığı tavır başka, fakir girince farklıdır.İnsanları kendilerine olan çıkarları ile katakorize ederler.Hatta bunlar evlat arasında bile ayrım yaparlar.
Yaşam heybesine "Hak"kı koyanlara gelince, onlar sadece "Hak"kı düşünürler.Vicdanlarının sesini dinleyen insanlardır.Haksızlıklara karşı canlarını feda etmekten kaçınmazlar.Haklıyı savunur, haksız kim olursa olsun karşısında dururlar.Bedeli, sonucu ne olursa olsun.Bu insanlar toplumlarda çok az sayıdadır.Hele bu devirde eğriye eğri, doğruya doğru diyebilecek az insan vardır.Çok çileli bir hayatları vardır.Allah bunların yardımcısı olsun.
      Günümüzde herkes "Hak" yolculuğuna soyunsa da, bu şablonu tuttuğumuz da çok az insanın olduğunu görmemiz üzüyor bizi.
        Rab'bim bizi Allah adını duyduğunda göz yaşı içinde secdeye kapananlardan eylesin.aşkını muhabbetini gönlümüzden eksik etmesin.Hoşca ve dostca buluşmak dileğiyle...

           Ahmet Çiftci   19-02-2018

( Sende Ne Var başlıklı yazı çiftci baba tarafından 19.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.