Aslında herhangi  bir  yazı  yazacak  modda  değilim.  Bir  taraftan  dört  bir  yanımızı  sarmış  düşmanlarla  mücadele  ve  bu  mücadelenin  neticesi  olarak  verdiğimiz  şehitlerin  haberi,  diğer  yandan  bir  türlü  çözemediğim  ailevi problemler...  Bütün  bunların  üzerine  bir  de  henüz  ağzı  süt  kokan  çocuklara  hem  de  kendi  öz    ebeveynleri  tarafından  yapılan  taciz  ve  tecavüz  haberleri  ile  gırtlağımıza  kadar  dert, hüzün ve pisliğe  bulanmışken  benim, minik  torunumla  yaşadığım  ve  bana  göre  komik  olan  bir  anımı sizlerle  paylaşmanın  yeri  ve  zamanı  mı  onu  dahi  bilemiyorum.  

Neyse...

*************************************************************

Efendim  29  Ocak 2018  Tarihinden beri  aranızda  yokum.  Yani  yaklaşık  yirmi  gün  oldu.  Bu  süre  içinde  beni  merak  edip  arayan  soran  tüm  dostlara sonsuz  teşekkürler  ediyorum.  Peki  neredeydim  bu  yirmi  gün  süresince?  

''Bu  yirmi  günlük  süre  içerisinde  Kızım  Tuba,  Oğlum  Yunus  ve  Torunum  Elif  Nur'un  yaşadığı  yere  gittim.  Onlarla  hasret  giderdim  doya  doya. Ancak,  evlerinde  internet  olmadığı  için  ve  dahi  benim  cep  telefonum  Hz.  Nuh döneminden  kalma  olduğundan  ve  dahi  ben  zaten  cep  telefonundan  internete  girme  olayı  konusunda  zır cahilden  daha  cahil  olduğumdan  maalesef  dostlarla  internet  irtibatımız  mümkün  olmadı'' Diyerek  bir  giriş  yaptıktan  sonra  ana  konumuza  gelelim  artık. 

Gerek  kızımı  ve  ve  oğlumu,  gerekse  torunumu  en  son  2015  yıılında  görmüştüm yani  üç  sene  olmuş.  Bu  üç  sene içinde özellikle torunum  Elif  Nur  artık  daha  büyümüş  hatta  okula  başlamış,  dahası  henüz  birinci  sınıfın  birinci  dönemi  olmasına  rağmen  okuma  yazmayı  öğrenmişti.                                                                                                             

Hatırlıyorum  da  ben  üçüncü  sınıftayken  ikişer  ikişer  saymayı  beceremediğim  için  sözde  bana  ders  çalıştıran  rahmetli  babam  oldukça  kızmış  ve  yumruğu çaktığı  gibi  oturduğum  sandalyeden  uçurmuştu.  Oysa  Elif  Nur  daha  birinci  sınıfta  sayabildiği  gibi  yüzden  geriye  doğru  da ikişer  ikişer sayabiliyordu.  Ben   ayakkabılarımı  ters  giymemeyi  ancak  orta  birinci  sınıfta  öğrenmişken  o  bir  tek  gün  ters  giymedi.  Yani  Allaha  şükür  zeka  olarak  bana  çekmemiş. Oldukça  zeki  bir  çocuk  ve  her  zeki çocuk  gibi meraklı.  Özellikle  de  bilmece-bulmaca  merakı  oldukça  fazla.

- Dede  bana  bir  bilmece  sorsana.

Yahu  bu  bilmece  denen  şey  de  öyle ''Sor''  deyince  hemen  akla  gelmiyor  ki.

Bir  müddet  düşündükten  sonra  nihayet  bir  tane  geldi  aklıma:

-Dedem  deve.  Girmez  eve.  Kes  başını. Girsin  eve.  Bil  bakalım  bu  nedir ? 

Elif  Nur,  hiç  düşünmeden  patlattı  hemen.

- Ama  dedeler  deve  olmaz  ki.

Ne  cevap  verirsiniz  bu  yoruma?

- Hımm  haklısın.  O  zaman soruyu  şöyle  sorayım:  '' Anneannem deve.  Girmez  eve.  Kes  başını.  Girsin   eve. 

Elif  Nur  kaşlarını  çattı.

-Benim  anneannem deve  değil. 

İşin  aslına  bakarsanız  inat  olarak  tam  bir  deveydi  anneannesi  ama  1.50-1.55  boylarında  bir  hatuna  deve  denemezdi  ya  yine  de  ısrar  ettim. 

- Ya  sen  anne  anne  kısmına  takılma.  Mesela  dedik.  Yani  farzedelim  anneannen  deve.  Bir  türlü  eve  girmiyor.  Ne  yapmak  lazım?  

Elif  merakla sordu?

-Ne?

Hemen  cevap  verdim:

-Boynunu kesersek  eve  girecek.  

Elifin  dudakları  büzüldü.

-O  zaman  ölür  ki. 

Hay  Allah  yahu.  Baltayı  taşa  vurmuştum  anlaşılan.

-Kızım  benim.  Anne  annenin  boynunu  kesmeyeceğiz  merak  etme.  Bu  bir  bilmece.  Bilmecelerde  böyle  benzetmeler  olur.  

Neyse  ki  anladı  galiba...

-Hımmm.  Bir  ipucu  versen?

Oh  çok  şükür.  Her  ne  kadar  içimden  böyle  vahşi  bir istek  geçip  duruyor  olsa  da  anneannesini  kesmeyeceğimi  anlamıştı.  O  halde  hemen  ipucu  vermeliydim.

-Yağmurlu  havalarda  kullanırız  ya  hani?

Hemen  patlattı  cevabı.

-Bildiiim.  Şemsiye.

Aferini  kapmıştı.  Kapmasına  kapmıştı  ya  bu  sefer  o  sordu:

-Dede !  Sen  benim  dedem  değil  de  anneannem  olsaydın  neye  benzerdin  acaba?

İşin  doğrusu  böyle  bir  soruyu  beklemiyordum. Ama  yine  de  cevap  verdim:

-Çok  moktan  bir  şeye  benzerdim  herhalde.

Merak  bu  ya  yine  sordu?

-Dede !  Mok  ne  demek?

Yok,  bunu  izah  edemezdim.  Kıvırmam  gerekiyordu.

-Onu  karıştırma.  En  iyisi  sen  bana  bir  eşarp  getir  bakayım.

Az  sonra  eşarp  geldi.  Kafama  güzelce  doladım  ama  Elif  Nur  beğenmedi.

-I  ıh...Böyle  olmadı.  Sakalların,  bıyıkların  görünüyor.  Onları  da  kapat.

Sakalı, bıyığı  kapattım  ama  yine  beğenmedi.

-Yine olmadı. Az  bekle  bak  sana  ne  getireceğim.

Az  sonra  öteki  odadan  iki  adet  şişmiş  balonla  geldi.  Başıma  nelerin  geleceğini  az  çok  tahmin  ettiğim  için  dehşetle  bağırdım.

-Olamazzz.  

Elif  Nur  sinsi  sinsi  gülümsedi.  

-Olur  olur.  Hem  de  bal  gibi  olur. 

-Lan  çatlak.  Anneanneninkiler bu  kadar  büyük  mü?  Bari  buz  dolabından  iki  limon  getirseydin.  

-Olsuuun.  Sen  anneannemden  büyük  değil  misin?  Seninkiler  daha  büyük  olmalı. Haydi  dede.  Ne  olur,  benim  hatırım için. 

Söz  konusu  Elif  Nur'un  hatırı  olunca  akan  sular  dururdu.  Balonlardan  da  kendime  gayet  olgun  ve  de  dolgun  iki  adet  meme  yaptım  ki  anında  tabletiyle  resmimi  çekti.  

Veee..İşte  ortaya  çıkan  sonuç  yukarıda.  ( 1.  Resim ) 

Şayet  Elif'in  dedesi  değil  de  anneannesi  olsaydım  aynen  yukarıda  gördüğünüz  gibi  bir  afet-i  devran  olurmuşum  vesselam.  ( Her  ne  kadar  bu  halimle fistanlı  pkk/ pyd/ ypg  teröristlerine  daha  çok  benzesem  de... ) 

2. Resim  mi?

Efendim,  söz  konusu  torun  ise  gerisi  teferruattır.  O  yirmi  gün içinde  resmen  maymun  etti  beni  bacaksız.  O  da  Elif  Nur'un  bir  başka  numarası. 

Aslında  en  güzel  resimler üçüncü  ve  dördüncü resimlerdi.  Çünkü  onlar  üç  yıllık  bir  ayrılıktan  sonra  kavuşmanın  resimleriydi  her  ne  kadar  İstanbul'a  döneceğim  gün  çekilmiş  olsa  da.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
( Sen Benim Dedem Değil De Anneannem Olsaydın Neye Benzerdin Acaba ? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 19.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.