Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 14.02.2018
Okunma Sayısı : 1109
Yorum Sayısı : 0
Birlikte yaşama ve başarma hakkında

     Şunun bir şeklinde, tanımında, adında mutabık kalabilsek, tüm dünyanın örnek alacağı bir ortak yaşam medeniyeti tesis edebiliriz.
Tarihi deneyim, bilim, sanayi, teknoloji , kültürel ve dini değerler; ortak bir havuzda yoğrurarak, toplumun ayağa kalkması için dayanak ve motivasyon değerleri geliştirebiliriz.
İçinde bulunduğumuz toplumun çoğunluğunun inanç değerleri müslümanlığa dayandığı doğrudur. Fakat kimsenin inançlarını ölçüp 10 üzerinden yıldız vermek kimsenin haddi ve görevi değildir.
Yüzlerce çeşit müslümanlık anlayışı türediği de bilinen bir gerçektir.
     Laiklik, hukuk ve inançların ortak bilinciyle şunu kabullenmemiz gerekiyor:
Bir arada barış içinde yaşamak için, dayanışma, kardeşlik ruhunu canlı tutabilmek için, vatan ve milli değerlerle yoğrulmak için, üretmek, tüketmek, aynı yağmurda ıslanmak, aynı yokuşu çıkmak, aynı cephede savaşmak, birlikte ağlamak, birlikte gülmek için; aynı etnik kimliğe sahip olmak, aynı dine inanmak gerekmiyor. Hatta şu hizipten olmak, şu siyasi akıma gönül vermek gerekmiyor.
Bunlar alt kimlikler olup, ağacın kökü değil, dalı bile değildir. Olsa olsa yaprağı olabilir.
Kök kururken, yaprak kavgasında enerji harcamak, bu cennet vatan ve üzerindeki asil mirascılarına yakışmıyor.
Bu eksen kayması ve güç kırılması süper güçlerin iştahını kabartıyor.
Kurtarıcı beklemeyelim, şeytan icat etmeyelim.
Sıradışı ve olağanüstü bir gayret ile hak ettiğimiz değişimi yakalamaya odaklanalım.
Her birey, bu tür gereksiz saplantılarla, kırdığı, küstüğü, dışladığı, ötekileştirdiği eski dostunu yeniden kazanabiliyorsa, biz de bölgemizde süper bir güç olabiliriz. Buradan ayağa kalkamaz isek, etrafımızdaki ateş çemberine biz de düşebiriz.
Yoksa farkında olmasak da, kurt ağacı içten içe kemiriyor, sıra yaprağına da gelecek.
Benim gözlem, okuma ve birikimimle böyle bir tahlil ortaya çıkıyor.
Umarım konunun bilimsel uzmanları daha geniş bir değerlendirme yaparlar.

14.02.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
arm.web.tr
( Birlikte Yaşama Ve Başarma Hakkında başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 14.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.