Yaşı benim yaşıma yakın olanlar, seksenli yılları iyi bilirler. Bir Gırgır fırtınası ve Gırgır'ın içinde de bir Corkça fırtınası vardı. Corkça'nın mucidi, şimdilerde televizyonlarda da çok sık gördüğünüz, Hasan Kaçan dostumuzdu. Corkça, kelimelerin çarpıtılarak söylenmesinden oluşturulmuş, tabi ki mizahi bir yaklaşımla, suni bir dildi...

Bunu örnekler ile şöyle açıklayabiliriz. Örnek 1:Söyle bakalım arkadaş nasılsın. Corkçası:Töle batalaım altadat natiltın Örnek 2: Lig lideri Trabzonspor Fenerbahçeyi,İstanbul'da devirdi. Corkçası:Lid lideli tilabdontipöl,fenelbatteyi, ittanbulda devildi, işte böyle sıra dışı bir şeydi corkça...

Bizde kendi aramızda Corkçayı, almanca, ingilizce, japonca gibi dillerde konuşma denemeleri yaparak daha da çeşitlendirdik. Örnek 1:Wie geht es ihnen(Almanca nasılsınız)Corkçası:Wi det et innen,cevabı
Es geht mir gut,Corkçası Almanca:Et det mil dut. Japonca Corkça Örnek 1:Domo Arigatto(Çok teşekkür ederim)Corkçası:Domo alidatto gibi...

Böyle şeyler ile uğraşıyorduk işte gençliğimizde, Afidetteyn, Almanca Auffidersehn, Türkçesi, Allah'a ısmarladık...

Yazan Elmet deltindi,o da öyle yazardı sonuna Hasan Kaçan yerine, Eten Keten, Saygılarımla...
( Corkça Çeşitlemeler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.