Saygıdeğer kitap kardeşim sayesinde yollarımız kesişti bu kitapla. İyi ki de kesişmiş. Huzurlarınızda kendisine tekrar teşekkür ediyorum. Yoksa Od ile Şah ve Sultanın ardından İskender Pala’ya nokta koymuştum. Beğenmediğim için değil okunacak, tanınacak daha çok yazar olduğu için. Farklı yazarlar okursam daha geniş bir bakış açısı kazanabileceğimi düşünüyorum. İskender beyin kurgularında akıcılık sağlayabilmek için gerçekleri biraz saptırdığı iddiaları var. Doğruluğunu bilmiyorum tabi. Bir tarihi olayı yazıyorsanız gerçeklerden ayrılamazsınız. Yoksa hem yalancı hem iftiracı olursunuz. Bu yüzden şiddetle karşıyım böyle durumlara. Neyse vebali boynuna.
Kitaba gelince bence okuduğum diğer iki kitabından daha iyi. Neden derseniz Hem akıcılık var hem kurgu olduğu için yukarıda söylediğim durum söz konusu değil. Bizim buraları (Afyon-Kütahya-Eskişehir-Uşak) tarihini de defineciler sayesinde az buçuk bilir. Frig Vadisi Kırk inler vs. iklim, arazi yapısı ve kültür hemen hemen k Kitapta anlatıldığı gibidir. 
İçerik bilgisi:
Temenothieralı Halludas- Uşaklı Sadullah
Karialı Kufu - Muğlalı Ufuk
Frigyalı Mehte - Eskişehirli Ethem
Altın sektörü şefi Namirek usta- Resim atölyesi sahibi Keriman hanım
Komutan Nakata- komiser Atakan
Güzeller güzeli Namirek Ustanın kızı Edusa – Güzeller güzeli Keriman kızı Asude

Milattan önce Perslerin, Lidaylıları Kızılırmak yakınlarında yendiği bir savaş sonrası kaos ortamı ve 1979 anarşinin doruk yaptığı kaos ortamı. Birbirine benzeyen ortamlar ve isimlerin tersinden yazılarak oluşturulmuş karakterler ve birebir aynı örgüye sahip bir cinayet. Üç genç aynı lkıza aşık ve kız üçüne de olmaz demiyor. Ufuk (Kufu) Ethem’i (Mehte) öldürüp Suçu Sadullah’a (Halludas) atar. Ve Asude ile evlenir. Biri ölen masum diğeri yıllarca hapis yatar. Zamanın başbakanı ve resim yeteneği sayesinde affedilir ve özgür kalır. Lakin darbe döneminde Ufuk’un başka entrikalarıyla hapisten çıktığında parmakları tamamen ezilmiş artık resim yapamayacak haldedir. Sonu mu? Okuyun görün. Şimdiden iyi okumalar.
Uğur UKUT
( Karun Ve Anarsist başlıklı yazı uzakhayal03 tarafından 10.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.