** Akıl ve mantığa dayanmayan sözler, açıklamalar, düşünceler felsefe olarak kabul edilemez.

** Felsefe herkesi çağırır. Bu çağrıyı duyup da tepki vermeyenler felsefeden hoşlanmayanlardır, duyup dikkat kesilenler felsefeyi merak edenlerdir, duyup koşanlar felsefe sevenlerdir. Peki gerçekte çağrıyı yapan kimdir? Felsefenin sözcüleri filozoflardır, bilgelerdir.

** Felsefeci donanımlı, cesur, güçlü ve yürekli bir düşünce savaşçısıdır. Ama hedefi asla öldürmek değildir. Esir alınmış düşünceleri kurtarmayı amaçlamıştır.

** Düşüncedeki değeri gören kişi, felsefi alanda bir aşama kaydetmiş demektir.

** Bugünün genci yarının yaşlısı olacaksın, bugünün yaşlısı sen de dünün genci idin.

** Yaşım ilerledikçe sildiklerimin yazdıklarımdan daha fazla olduğunu anladım.

** Bütün hastalıkların yaşlılıkta gelip bizi bulduğunu zannederiz. Oysa yaşlılığın kendisi zaten bir hastalıktır.

** Faresi olmayan evin kedisi, ne kadar yaşlanırsa yaşlansın maskara olmaz.

** Yaşlanmanın en büyük ödülü akıllanmaktır.

** Gençliğinde düzeltmediğin hatalarını yaşlılığında düzeltmek zorunda kalabilirsin.

** Yaşamayı becerirsen, her işi becerirsin.

** Yaşlanmak bir yönüyle bir doğa meselesi iken, diğer yönüyle de bir zihin meselesidir.

** Gençlerin çoğu ders çalışmadan sınıf geçmek, emek harcamadan zengin olmak, sevmeden sevilmek, vermeden almak, aramadan bulmak, bilgilenmeden bilmek istiyorlar. Acaba biz bu gençleri yetiştirirken nerede hata yaptık?

*İçinde soruların yer almadığı bir bilgi, felsefe değildir. Ama saçma sapan sorularla dolu açıklamalar da felsefe değildir.

**Nasıl ki bilimsiz felsefe olmazsa, felsefesiz de bilim olmaz.

**Bilime dönüştürülmüş bir felsefeyi ben ne yapayım? Kapsamı daraltılmış bir felsefeden nasıl zevk alayım? Felsefe sınır tanımadan her şeyi –tabii bu arada bilimi de- kuşatacak ki düşünce evrenlerinde dolaşırken zevk alayım.

ORUÇ BABA
( Felsefe- Gençlik-yaşlılık Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 31.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.