Ruhu Yakan Kezzap - Haset

 

Değerli Kızım;

Allah’ın sevgisi ve merhameti sizlerin üzerine olsun. Bu mektubumda az veya çok her insanda mevcut olan bir hasletten, yani haset ve kıskançlıktan bahsetmek istiyorum. Ümit ederim ki, anlatacaklarım aydınlanmana fayda sağlarsa kendimi mutlu ve bahtiyar hissedeceğim.


     Burada bilimsel açıklamalardan daha çok, birbirimizi anlayabileceğimiz sadelik içinde kalmaya gayret edeceğim. En az sana arada bir yazarak ruhunu aydınlatan birinin olması ne kadar güzeldir. Keşke bana da bir yazan, arada bir darlandığım da gerçek ve doğrularla önümü aydınlatan bir yakın dostum olsaydı? Belki bu günkünden daha bilinçli ve şuurlu olurdum. Bu günlere gelebildiysem tamamen kendi gayret ve çabam ile geldim. İnsan zaman zaman gidip sığınabileceği, dinlenip dinlenebileceği, bir dostunun veya büyüğünün olmasını ister. Ben de çok istedim ama bu güne kadar öyle bir bilge kişiyle müşerref olamadım.


     Neyse lafı daha fazla uzatmadan tekrar konuya dönmek istiyorum. Haset ve kıskançlık üzerine bildiklerimi seninle paylaşmak istiyorum.


     Haset; sahip olamadığımız veya olmadığımızı sandığımız başarı, zenginlik güzellik ve ilişki gibi bir başkasında görüp tutkulu bir şekilde arzu etmemizdir. Ruha pençe atan çetin bir duygunun adıdır o. İnsana “onda var, neden bende yok” düşüncesiyle insanı tahrik ve tahriş eder. Bu düşünce insanın eziklik ve küçük düşmüşlük duygularını harekete geçirerek öfke ve nefrete kapı aralar. Hatta hasetliğin ileri safhası olan; karşıdakini ortadan kaldırmak, ona zarar vermek veya acı çektirmek gibi içgüdüsel saldırganlık seviyesine kadar gider. Âdem (a.s) çocuklarından Kabil’in Habil’i öldürmesi yeryüzünde bunun ilk örneğidir. “Yok etme, ortadan kaldırma     “ duygusu aynı zamanda verilene rıza göstermeme, Allah’ın rıza ve taksimine başkaldırmanın diğer adıdır.


Aslında hasetlikle karşıdakinden daha çok kendi ruhi yapısına, kendi huzur ve mutluluğuna zarar verir. Onun için Atalar; “Keskin sirke küpüne zarar verir” der. İnsanda kronik bir seviyeye ulaşmış bir hasetlik tehlikelidir. İnsan kendi enerjisini boş yere harcayarak kendi kendini yer bitirir.


Değerli Kızım;

Hasetlik insana acı verir, eksiklik ve yetersizlik, küçük düşme duygusunu körükler ve insanda çok büyük değer kaybına yol açar.  İçerleme, kızgınlık, öfke ve intikam da hasetliğin askerleridir. Kıskançlık ise daha çok var olanı kaybetme korkusudur. Rekabet ateşini hasetlik veya kıskançlık alevinden alır. Özünde arzu edilenin elde edilmesi veya var olanın kaybedilmemesi için verilen çetin bir mücadeledir.


 ...

Ant-300118

...

Devamı var

( Ruhu Yakan Kezzap - Haset-1 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 31.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.