Güven nedir, sahiplenmek midir? Benim demek midir? kim kimi satın alabilir ki, en azından özgürüm der bir süre sonra! Seviyorsan mutlu olduğun kadar yaşa, arama bundan başka şeyler, kusur da... Sadece yaşa! Eğer bir filmi seyrettiğin de  mutluysan, o filmi izle... İzlerken mısır ye, limonata iç! o sinemadan çıkınca, o filmi seyrettiğime değdi de…. Filmin ismi ne olursa olsun başkalarının filmini mutlaka izle, yeri gelir ağla, yeri gelir acı çek, yeri gelir kahkaha at... O film kadar mutlu olmaya bak, ders al! içki içip, sigara küllendirerek, ben mutluyum, bunlarda arkadaşlarım deme sakın! O içki ya da sigara, güven aradığın kişiden daha fazla zarar verir sana, inan! Zehirden asla dost olmaz…


Güven nedir? Ahiretine ne yararı var! insan yerine koyup paylaşacağım diye bir ömür de harcanır mı? Her koyun kendi bacağından asılır, ne işlediysen ne yaptıysan ameline yalnız o yazılır. Eğer meramın bense, her şeyi bilirim iddian ise, ilk önce kendinde güven aramak gerekmez mi? Kendini bilmek, son nefesinde o bilgiçlikle ölmek, sonsuza ağıtlar yerine güller dağıtmak hepsinin dayanağı bu değil midir? 


Güven nedir? garanti aramak mıdır? dünyanın hangi merdivenini ayağına getirseler, etrafına da korumalar koysalar, hangi garanti verilir de sen ölmezsin ki… Garanti diyene asıl güvenmeyeceksin. hayat, ne kadar çabalasak da, acıya, hastalıklara ve dertlere bir adım ötede bizi beklemektedir. İnsan eliyle ne yapılsa hiç yüzde yüz denmez saflığı, belki en havalısı ve iddialısı %99 dur. İnsanın kırdığı, dağıttığı, parçaladığı hangi şey eski haline getirilebilir ki? Mevlamın sunduğu hiç bir şeyi koruyamıyoruz, tenimizi bile, yaşlanıyor durmadan. Bu dünyada garanti arama, anını en doğru şekilde yaşa, yaşamaya da vesile ol.


Güven nedir? Mükemmellik, kusursuzluk mu? Kim iddia edebilir ki, ben en iyi insanım, asla hata yapmam diyebilir ki… Musa a.s adam öldürmüştür, Allah’ın peygamberidir. Allah’tan af dilemiştir, tövbe etmiştir. Bu kadar yüce bir seçilmiş insan hata yapıyorsa, kim mükemmeldir? Peygamberimiz a.s. Allah uyarmamış mıdır, kör diye önemsememiş ve ona tebliğ etmek yerine, başkalarına tebliğ etmiştir. Allah ise, kimin kalbinin daha mükemmel olduğunu nereden bileceksin demiştir. İnsan kusurlu yaratılmıştır. Eğer kusurunu görür ve tövbe edip, Allah’ı överse, Allah’ın yüceliğini samimiyetle itiraf ederse ve bir daha o kusuru işlemezse, işte o insan mükemmeldir. Yani Allah’ın takdir etttiği kuldur, sevdiği kuldur. 


Sevgili dost, Allah’a teslim ol, onun yoluna yönünü ver, hayat gemini onun limanına demirle… Eğer sen Allah’a samimi bir aşıksan, bu yaşadığın hayatta başkaları ile ilgilenmek yerine, kendinle ilgilenip, çevrene iyi örnek olacaksın, gerçek İslami tebliğ edici olacaksın. Allah senin bu içtenliğini görecek ve seni her türlü dertten, şer insandan, fenalıktan, acıdan koruyacaktır. Allah aşkının gezdiği kanı kim emebilir, canı kim onun izni olmadan alabilir ki…Sen yalnızca Allah’a güven! Başka bir güvene de ihtiyacın yok. 


Saffet Kuramaz

( Güven Nedir başlıklı yazı safdeha tarafından 24.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.