** Cahille iş yapmak, delik kovayla su taşımaya benzer.

** Cahil, bilgisizliğini küstahlıkla kapattığını zanneden bir aptaldır.

** Ahmak çeşitleri: Bilgisiz ahmak, yanlış bilgili ahmak, gerekli gereksiz konuşan ahmak, konuşulanları anlamayan ahmak, kendini dev aynasında gören ahmak, davranışlarının ahmakça olduğunu bildiği halde gene de yapmaktan vazgeçemeyen ahmak.

** Cahillerin lisanını anlayabilmek için, bir tercümana ihtiyaç vardır.

** Sen, ne söylediğini bil; anlayıp anlamamak karşındakinin sorunudur.

** Karanlık bile engel değildir, görmeyi isteyene; güneş bile yardımcı olamaz görmeyi istemeyene.

** Boş mu konuşuyor? Bırak konuşsun. Susturursan bir şeyler bildiği için susturulduğunu zannedecek.

** Aydın olmayanı aydınlatabilirsin; aydınlanmak istemeyen içinse, maalesef yapabileceğin bir şey yok.

** Adam deha sahibi, ortaya attığı bilginin bir gün çürütülebileceğini söylüyor; adam cahil, ortaya attığı görüşün yüzde yüz doğru olduğunu iddia ediyor.

** Yarı aydınlar, hem kendi ülkelerine hem de insanlığa çok büyük zararlar vermişlerdir.

** Çok bildiğini sanan, çok da yanılır.

** Bilmezsen öğrenmeyi küçümsersin; bilirsen daha çok öğrenmek istersin.

** Bilmediğini itiraf etmek bazılarına çok zor geliyor. Halbuki bilmediğini itiraf etmek, o bilgiyi öğrenmekten daha kolaydır.

** Bilgenin esprisini aptalın anlaması için bazen saatlerin, hatta günlerin geçmesi gerekebilir.

** Aptallar ne yapar ederler ve ilgi çekerler. O nedenle ilgi çekmeyi siz de başarabilirsiniz, bir aptal bile başardığına göre…

** Çağımızda zayıf, güçsüz ve çaresiz insanlar; robotlaşan insanlar tarafından esir alınmışlardır.

** “Hafıza-i beşer nisyan ile malul”müş. Buna isyanı da ekleyebilir miyiz?

** Hoşgörülü olursan, kendi aptallığını bile hoş gösterebilirsin.

** Karşındakine onun aptal olduğunu kanıtlamaya çalışmak, boşuna gayrettir. Çünkü aptal bile aptallığı kabul etmek istemez.

** Her sorulana cevap yetiştirmeye çalışmak, büyük bir aptallıktır.

** Başkalarının kusurlarına bakarak, kendi kusurlarını daha iyi görebilirsin.

** İnsanları cahillikle suçlayıp kınayacağına, cehaletlerini ortadan kaldırmak için bir şeyler yap.

** Suskunluğu cehalet sanan cahiller için, boş konuşmak bile bir marifettir.

** Cahilliğinin farkına varan, aydınlanmaya hazır demektir.

** Cahil seçme hakkını, efendisini seçmek için kullanır.

**” Beni dahi bile yapsa, başkalarının fikirleriyle başka biri oluyorsam; kendi fikirlerimle cahil bir ben olarak kalmayı tercih ederim.” Diyen birinin görüşlerine katılır mısınız?

** Tarihin cahillere, aptallara verebileceği hiçbir şey yoktur. Bu nedenle onlara tarih değil, masal anlatın.

** Cahil susarsa, sebebini mutlaka araştır. Çünkü bu olaydan çıkarılabilecek çok önemli dersler olabilir.

** Suskunluğunu cehalet, bölüşmeni acizlik, saygını pısırıklık, cömertliğini savurganlık, adilliğini aptallık, merhametini yufka yüreklilik olarak görenler olsa da sen gerektiğinde sessizliğini koru, senin olanı paylaş; saygılı, cömert, adil ve merhametli ol.

** Gerçek körler ve görmek istemeyen körler vardır. İkincilerin durumu birincilerden daha vahimdir.

** Her hoş konuşan doğru konuşmaz, bazen de boş konuşur.

** Başkalarının aptallıklarına güleriz de, kendi aptalca davranışlarımız karşısında ciddiyetimizi hiç bozmayız.

** Her büyük söz söyleyeni, büyük adam mı sayacağız?

**Cahil mi yarı aydın mı? Benim tercihim cahil.

**Cahil, bilgisiz, görgüsüz insanların çoğunlukta olduğu toplumlarda sürü psikolojisi hakimdir. O nedenle de yöneticiler halka “çoban” gibi davranırlar.

ORUÇ BABA
( Cehalet Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 23.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.