** Akıl azaldığı oranda korku da artar. O nedenle korkakların hepsi akılsızdır…
** Köhne fikirler, ölü bir aklın tabutunun paslı çivileridir. Bu yüzden, sökülüp atılmaları çok zordur.
** Beynini satılığa çıkaran kim olursa olsun, bir tane bile alıcı bulamaz. Çünkü herkes “En iyisi bende varken, ne olduğu belli olmayanı neden alayım?” diye düşünür.
** Akıllı adam kendini övmez. Kendini övmek aptalların işidir.
** Bir çivinin duvara çakılması gibi zihne çakılan sözler vardır. Ama ben bunlardan bir çivi gibi sökülmemek üzere çakılmış olanları pek sevmem nedense.
** Deliler ne kadar tatlı insanlar! Ah, bir de deli olmasalardı!
** Aklımın mezarlığında yatan o kadar çok kişi var ki…
** Aklımı alma da neyimi alırsan al. Çünkü aklım kalırsa benden alınanların hepsini tekrar elde edebilirim. Ama aklım giderse bu mümkün olmaz.
** Delilik her zaman istenmeyen bir durum değildir; aksine bazen gereklidir de…
** Günümüzün modası: Beyinsiz bir kafa ile dolaşmak!
**Deli, deli numarası yapamaz; ama normal insan numarası yapabilir.
** Akılsız baş yoktur. Her başta az veya çok mutlaka akıl bulunur. Bu aklı doğru kullanan ve kullanamayanlar vardır. İşte biz var olan aklı doğru kullanamayanlara “akılsız” diyoruz.
** Akıl danıştığın kişinin, senden farklı hatta üstün tarafları olmalı.
** Aklını doğru kullanmayı bilen insanı, tutsak edebilecek hiçbir güç yoktur.
** “Edep”i aklından, aklını “edep”ten ayıran edepsizdir.
** Sadece cesaretine güvenip harekete geçen aptaldır; hem cesaretini hem de aklını kullanarak harekete geçen ise cesurdur.
** İnsandı, aklını kaybetti. Geriye kalan, hayvandı…
** İnsanların dâhilere karşı gösterdikleri tahammülsüzlüğün nedeni, biraz korku ve biraz da kıskançlıktır.
** Zekânla övündüğün her yerden ayrıldığında, arkanda birçok düşman bırakırsın.
** Korkma! Dilini tutarsan, aklın da tutulmaz.
** Duygu, sürücü; akıl da at olursa arabaya hâkim olmak zorlaşır. Aklın sürücü, duygunun at olduğu bir arabaya binmeyi tercih ederim.
** Sınırlı bir kapasiteye sahip olan bir akılla, ilahi bir gücün sınırsız aklını anlamaya çalışıyorum. Bu mümkün mü?
** Farenin akıllısı sadece kediden değil, peynirden de nefret eder!
** Aklım var diye de fazla övünme. Çünkü normal insandakinden farklı da çalışsa delinin de bir aklı var.
** Akıl, bilgi öğrenmeye ve bilgi üretmeye programlanmıştır. Bilgi öğrenemiyor ve bilgi üretemiyorsa “tembellik” virüsü programı bozmuş demektir.
** Düşmandan öğrenilecek akıl, dosttan öğrenilecekten daha değerlidir.
** Aşk, aklı daima yener; akıl da aşkı daima kötüler.
** Akıl gerçekten uzaklaştıkça, safsataya yaklaşır.
** Aklı tutsak edilenin, bedeninin özgür olmasının ne önemi var?
** Deli idare edilemez, ama idare eder…
** Akla ve mantığa uygun olan şüphe faydalı olabilir; akla ve mantığa uygun olmayan şüphe ise kesinlikle zararlıdır.
** Budala seni bıkmadan usanmadan öylesine yorar ki, sonunda belki de kendine benzetmeye bile muvaffak olabilir.
** “Acaba”ların azalması, aptallık hastalığının belirtileridir. 
** Fikirleriniz farklı diye dertlenmeyin, çünkü sizler farklı insanlarsınız.
**Yürekte fırtına varsa, neyle bağlarsanız bağlayın akıl yerinde duramaz; uçar gider.
**Ruh sarhoşsa, akıl istediği kadar ayık olsun!
**Doğru ve yararlı işlerde kullanılmayan akıl, toprağın altına gömülü define gibidir. Ne sahibinin ne de başkalarının işine yarar.
**Akıllı görünmeye çalışırsan aptal durumuna düşersin.
**Delileri bile aratan akıllıların bulunduğu, tuhaf bir dünyada yaşıyoruz!
**Akılını kullanmadan kahraman olmak istersen, kahraman olup olamayacağını bilemem; ancak heder olacağın kesin!
**Kendi aklını kullanmaktan korkan insanlar, başka akılların ürettikleriyle durumu idare etmeye çalışırlar.
**Akıllı insanlar aptallardan daha şansızdırlar, çünkü çok şey bilmeleri mutluluklarının önünde önemli bir engeldir.
**En son teknoloji ürünü olan bir araca sahip olabilirsin, ama kullanmayı bilmiyorsan o araç senin hiçbir işine yaramaz. Akıl da böyledir. O nedenle “Akıllıyım!” diye övüneceğine önce aklını iyi bir şekilde kullanmanın yollarını öğren.
**Aklını kaybetmek istemiyorsan akılsızdan, edebini kaybetmek istemiyorsan edepsizden, yolunu kaybetmek istemiyorsan acemi kılavuzdan, bilgini kaybetmek istemiyorsan tembelden, insanlığını kaybetmek istemiyorsan merhametsizden uzak dur.
**Gafil kördür, sağırdır, dilsizdir, aymazdır; ama bunlardan daha önemlisi akılsızdır.
**Akılla birlikte hareket etmeyen cesaret, felaket getirir.
**Erdemli insan, akıl dışı davranışlar yapmaktan sakınır.
**Gözünle baktın göremedin mi? Bir de akıl gözüyle bakmayı dene?
ORUÇ BABA
( Akıl Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 18.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.