Bir kadını yada erkeği  elde edebilirsiniz, aynı şekilde kaybedebilirsiniz de .. Bunlar sizin için çok kolay olabilir ama zor olanı başarmaktır.. Kadınım yada erkeğim diye onurla gururla var olabilmek için..O da elde ettiğın kadın yada erkeği yaşatabilmek, ona hayırlı, huzurlu, mutlu... yaşam verebilmektir.. 

Nasıl ki bir kadın evladı doğursa da yada  erkek evladı kazansa da  evladı bakıp büyütmüyorsa, ona iyi bir yaşantı, iyi bir gelecek vermiyorsa, topluma hayirlı bir evlat yetiştiremiyorsa o kadın yada erkege anne baba denmeyeceği gibi...

Hiç bir zaman kadın yada erkek elde edince, yada yüreğine girmekle övünmesin yada yüreğine girdiği kişiyi kaybetmekle..Önemli olan yürek iyi anılarla kalabiliyorsa yada iyi anılarla ayrılabiliyorsa erkek yada kadınım diye  övünmeli..

Kadın/erkek olmakta, anne/baba olmakta zor zanattir.. Hepsinin yolu önce yüreğinde insan olmanın erdemini yürekte yaşatmaktan geçer.. Insan olmanın yolu ise sevgi, saygı, vicdan, merhamet, iyi niyet duygularını kaybetmemekten taşımaktan geçer... Yaşanan herşeye rağmen...

Herkesin kendine sorması gereken sorular ve sorduğu soruları dürüstçe cevaplaması gerek. Yaşadığı hayatı daha yaşanılır bir hale getirmek için.. 
Ne kadar kadın veya ne kadar erkeğim?
Ne kadar anne olabildim veya ne kadar baba olabildim?
Ne kadar insanım, yada ne kadar insan kalabildim?
Yüreğimde ne kadar temiz duygular yaşatabiliyorum.?
.......................

Eminim ki bu soruları  kendimize sorup, dürüstçe cevapladığımızda ve kendimize eksileri değil artıları fazlalaştırdığımız da bizlerde, evlatlarımız da, toplum da daha güzel, daha ferah, daha huzurlu yarınlar da var olabilecek demektir.

Unutmayalım ki dünler, bugünler ve yarınlar kendimizin yansımasıdır. Ayna da kendimizle yüzleşmekten korkmayalım, Cesaretle, açık  yüreklilikle kendimize, içimize bakmasını bilelim. Her şey içimizde saklı ve her şey kendi elimizde..

Kadın/ Erkek olmanın yüce erdemini kendi ellerimizle  ellerimizden kayıp gitmesine,  müsade edip yok etmeyelim...

P.ÇETİN Ankara 17.01.2018.
( Kadın Yada Erkek Olabilmek başlıklı yazı Kara kız tarafından 17.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.