''Çevre ve Şehircilik Bakanlığının "ALO 181" çağrı merkezi, geçen yıl 416 bin 417 vatandaşın talep, beklenti ve şikayetlerini çözüme kavuşturdu.''

''Çağrı merkezi çevre sorunlarına ilişkin şikayetlerin yanı sıra "martı gürültüsü" ve "eşinin çok konuşmasından" şikayetçi vatandaşların da gülümseten çağrılarına yanıt verdi.''

''AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, çevresel sorunlar, kentsel dönüşüm ve tapu kadastro uygulamalarına yönelik 2013'ten bu yana çözüm odaklı hizmet sunan Bakanlığın çağrı merkezi "ALO 181" hattıyla binlerce vatandaşın talep, beklenti ve şikayetleri çözüme kavuşturuldu.''


Bir çok kısa telefon numarası var 154 Alo Trafik gibi 155 Polis İmdat, 156 Alo Jandarma... Zaman zaman buralara da saçma sapan telefonlar edilip akla hayale gelmeyen isteklerde bulunuluyor... Adamın deniz kenarında evi var, alo diyor ''Martılar çok gürültü yapıyor buna bir çare.'' ÇED Çevresel Etki Değerlendirmesi adı altında bir sürü doğru çağrı gelse de demin ki örnekte ki gibi saçma sapan çağrılarda gelebiliyor... Adamın karısı ev de bağırarak konuşuyormuş onu, yani karısını gürültülü konuşup da komşularımızı rahatsız ediyor diye şikayette bulunuyor...

Martıları şikayet eden olur da kedileri köpekleri şikayet edenler hiç olmaz mı? Mart ayı kedilerin balayına çıktığı gerdeğe girdiği aylardan... Hele de evi zemin katta ise hanımın ya da beyin, aramaz mı ÇED'i hiç? ''Alo alo kediler gözümün önünde aganigi naganigi yapıyorlar lütfen bir ekip gönderip de buna engel olun, eğer olmazsanız bu seferde jandarmaya gideceğim sonra daha kötü olacak.'' Ah be teyzem ah be teyzem kedilerin de üç kuruşluk zevki var hem de zürriyetsiz mi kalsınlar keratalar. Şunun şurasında bir ay sabret nisan girdi mi zaten onlar süt dökmüş kedi olacaklar...

Polise ve Jandarmaya gelenler de aman Allah'ım dedirtecek cinsten çağrılar, dudak uçuklatıyor insanlara... Örnek mi istiyorsunuz? İstemediğiniz kadar. '' Komşum soba yakıyor dumanı bana geliyor ne yapmalıyım?'' Teyzem komşun Kızılderili galiba duman ile mi haberleşiyor birileri ile kim bilir? Al başka bir tane daha ''Pikniğe gitsek hava güzel olur mu ne yapsak?'' Tabi teyzecim hemen ben meteorolojiyi arayıp size döneceğim kapatmayın sakın telefonu... Diye de cevap verse ne güzel olur polis memuru...

Bir de güzel yurdum Türkiye'de RTÜK dediğimiz açılımı Radyo Televizyon Üst Kurulu olan bir kuruluş var. Onun şikayet hattının numarası da ALO-178... Bakalım millet ne inciler dizmiş RTÜK'ümüze... Bir muhterem ''.... kanalının kaptılmasını kınıyorum, kapatacaksınız onu değil de ..... kanalını kapatın.'' diye mesaj geçiyor... Bir başkası Kenan Doğulu'nun ''Kime ne'' adlı parçasını beğenmediğini belirterek yayından kaldırılmasını istiyor... Geçmişte yayınlanan Biri Bizi Gözetliyor adlı programı için, psikolojisi bozuk adamı çıkartıp da bizim de psikolojimizi bozuyorlar diye de bir eleştiri gelmiş. Basit kardeşim seyretme sen de zorla mı baktırıyorlar seni o kanala... Hayır zorla baktırıyorlar ise o zaman başka şekilde davranmak gerek zorla baktıranlara...

Bir de Alo Zabıta 153 diye numaramız var ki buraya da çok saçma sapan çağrılar düşmekte yurdum insanı zekasını konuşturunca... İşte bunlardan bir kaçı ''Kontörüm bitti kız arkadaşıma beni aramasını söyler misiniz?'' Olur tabi neden olmasın yanına da iki demli çay söyleyelim istersen... İşte bir tane daha ''Çocuğumun matematik problemini çözemedim yardımcı olur musunuz?'' Hmmm dur bakayım bildiğim bir kaç tane matematik hocası vardı eskiden de telefonlarını silmedi isem eğer hemen size ileteyim arkadaşım, olmadı hoca bulamadık gelir ben ders veririm yahu! Neler var neler daha... ''İş yerinde tek başıma olduğum zaman sigara içebilir miyim?'' İçme kardeşim içme bu mereti, hem de mekruh biliyorsun sigara dinen de... Ondan sonra merdivenleri çıkarken tık nefes olacaksın bana bir sürü saydıracaksın, sen iç dedin ben de içtim bak şimdi merdiven bile çıkamıyorum... Git spor yap onun yerine... Hemşehrilerim benim bir tane, alın işte ''Dolmuş şoförü beni istediğim yer de indirmiyor.'' Kimmiş o dolmuş şoförü kerata ablamı tam kapısının önünde bırak, bak karışmam yoksa, hatta arabadan inip bir de zilini çalsan fena da olmaz hani... İşte böyleyken böyle...

Adam telefon kulübesinden Urfa'da ki hemşehrisine telefon ediyor, zrrrrrr zrrrrrr açılır telefon ''Alooooo Aloooooo sesim geliyor muuuu ?'' ses yok karşıdan. Tekrar ''Aloooooo alooooo sesim geliyor muuuuu?'' karşıdan net bir cevap ''Ula ne bağriysen Alo degilem ben Memoooo Memoooo'' İşte böyle durumlar kısaca... Yüzünüze biraz tebessüm ekti isem ne mutlu bana diyecektim ki ben ekmedim o tebessümleri yurdum insanı ekti sağ olsunlar var olsunlar... 

( Alo Degilem Ben Memo Memo başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.