İNSAN DOĞMAKTAN ÇOK İNSAN KALMAK ÖNEMLİ! 



Cana zülm edenlerin,  cana acımasızca
kıyanların; kadın, çocuk, hayvan, ne farkeder hepsi can...
İşkence ederek zevk alanların canını,  daha beter al. 
Onları eyle rabbim kah-ru perişan... 

Beddua etmek hoş değil biliyorum, bende sevmiyorum; lakin bu duam olsun hak eden canilere armağan... 

İnsana ve hayvana eziyet edenler ve vatan hainleri hak ederler böylesi bedduaları; Her zaman...  

Rabbim ya onları islah et,  yada bizleri affet
Hakedenlere ettik diye beddua... 
------------
Rabbim bize akıl verdi fikir verdi sevin dedi. Biz insanlara farklı özellik verip dünyaya getirdi bizleri.. 
Konuşabiliyor düşünebiliyorum.. 
İyiyi kötüyü ayırt edebiliyorum.. 
Aklımıza şeytan kötülük koysada, biz engel olabiliriz o duyguya.. 
Uygulamamız gerekmediğini biliriz... 
Bu seçimi yapabilme yetkimiz var çok şükür... 

Anneler, babalar evlatlarımıza önce sevmeyi, merhameti, vicdanı, acıma hissini öğretelim herşeyden önce... 
Bunu uygulamalı yaparak öğretelim... 
Çocuğumuzun yanında iyi hareketlerle örnek olalım onlara... 
Sokaktaki hayvanlara birlikte yiyecek içecek verelim,  evinizden artan kırıntılar bile yeter onlara,  Allah rızasını gözeterek yapın bunları,  bir iyilik yaparken Rabbim senin için yapıyorum diyelim  Yaradanı memnun eder bu davranışımız... 

Herşey iyi niyetle sevgiyle oluşur biz insanlarda.. Sevince; seviliriz,  sevilince; severiz değil mi?...Sevince saygı doğar saygı duyarız, sevince merhamet oluşur merhamet ederiz, sevince; sevdiğini korur insan. 
Seven insan kıyabilir mi sevdiklerine.. 
İnsansa kıyamaz... 
Kıyabilenler benim gözümde insan değiller.. 
İnsan müsveddesi yaratıklardan,  kalbi ruhu canavar varlıklardandır onlar.. 

İçinde merhamet olmayan insan,  insan değildir..  İnsan kılığında görünse bile,  ruhu şeytandır.. Allah korusun tüm canlıları onlardan...

İNSAN DOĞMAKTAN ÇOK; İNSAN KALMAK ÖNEMLİ BU DÜNYADA! 
NE MUTLU İNSAN KALABİLEN İNSANLARA!... 

İnsanı insan yapan,  candan; özden insancıl  olan sevgisidir,  insancıl merhametidir,  insancıl vicdanıdır,  bunlar yoksa bir bedenin içindeki; ruhta ve kalpte insanım demesin onlar kendilerine... 
Saygılarım,  insan doğup insan kalabilenlerin yüreğine... 
Allah onlardan razı olsun her iki alemde de... Amin. 




14 /01/ 2018
Mlk Tryk
( İnsan Doğmaktan Çok İnsan Kalmak Önemli! başlıklı yazı Kalb-i Hazan tarafından 14.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.