EL İNSAF YAHU!

Şu yukarıdaki fotoğrafların altında yazan yazı ve buna benzer ifadelerle yapılan serzenişler, bu aralar sosyal medyada fazlaca dolaşmaya ve bilen bilmeyen herkes tarafından da paylaşılmaya başlandı.
Bunların ne amaçla yazıldığı belli!
Güya fakir fukaraya yardım edilmemesinin sebebi insanların bilmem kaç defa Hacca veya Umre'ye gitmeleri imiş! Vay efendim vay!..
Bu tip genellemelere öylesine kızıyorum ki!
Neyse...
Ben de bundan yola çıkarak dikkatinizi gözden kaçırılan yerlere çekmek istiyorum.

2017 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye'de yaklaşık 80 milyon civarında insan yaşıyor ve bunun en az 50-60 milyonu 18 yaş üstüdür.

Yine 2017 yılı TÜİK verilerine göre çalışan sayısı: 32 milyon. Tabi bir de emekliler var. Yani para kazananların sayısı 40 milyonun üzerinde.   

Her yıl kura çekimi sonrası hak kazanıp da   Hacca gidenlerin sayısı ise en fazla 100 bin. Türkiye'ye verilen Hac vizelerinin sayısı belli ve yaklaşık her yıl 70 ile 100 bin arasında değişiyor. Biz, fazla olsun diye yüz bini baz alalım.

Şimdi soruyorum;
1- Bu yüz bin kişinin tamamı, her yıl Hacca gidiyorsa ve fakirlere para vermiyorsa geriye kalan milyonlarca insan kazandığı paraları ne yapıyor? Niye fakirlere yardım etmiyorlar?

Cevabını da vereyim:
Bir defa, her yıl aynı kişiler Hacca gitmiyor! Görevli olsa bile bir kişi üç-beş yılda bir ancak gidebilir!
Bir yolunu bulup da (farklı vizelerle) her yıl gidebilenlerin sayısı da olsa olsa bu rakamın yüz binde biri olabilir. Bu da en fazla bin kişi eder!

Gelelim Umre'ye...
Suudi Arabistan, Hac döneminde yaklaşık iki ay ve sonrasında da iki ay olmak üzere kendi vatandaşları haricinde Umreci kabul etmiyor. Yani Umre dönemi yılda 8 ay.
Bir yıl içerisinde Türkiye'den aylık olarak en fazla 50-60 bin kişinin Umre'ye gittiğini kabul edelim. Sekiz ayda bu rakam 400-500 bin eder.

Yani toplasak toplasak bir yılda ülkemizden Hac ve Umre'ye gidenlerin sayısı en fazla 500-600 bin eder! Ve bu rakam içerisinden mükerrer olarak kutsal topraklara gidenlerin sayısı en fazla  (abartarak yazıyorum) 50 bin kişi olsun.

Peki, hiç bıkmadan dönüp dolaşıp bunları göz önüne sunanlar; her yıl her yıl Akdeniz, Ege sahillerine gidip tatil yapan milyonları; Miami'ye, Paris'e vb yurtdışı gösterişli, pahalı yerlere  gidip fotoğraf paylaşan on binleri, yüz binleri neden görmezler?
Aslında görürler de işlerine gelmez!

Peki, ya kredi ile faiz çekip yüz binlerce liraya ev, araba alanlar; her yıl her yıl arabasını değiştirip son model otomobillere binenler, sayıca Hacca, Umre'ye gidenlerden az mı?

Bunları göz önüne sermeyip de her fırsatta Hacca, Umre'ye gidenlere dem vuranlar; futbolculara, sanatçılara verilen milyon dolarları; kumara, içkiye, lükse, israfa harcanan trilyonları hiç bir zaman mevzu bahis etmezler!

Şunu iyi bilin ki bu tiplerin yaptığı şey: sadece, algı operasyonudur!

Amaçları aşikardır.

Yani anlayacağınız kısaca:

Her yıl Hacca gidenlerin harcadığı para her yıl tatile, eve, arabaya harcanan paraların yanında çerez kalır. Bunları yapanlar o paraları fakire, fukaraya dağıtsalar zaten memlekette fakirlik kalmaz!

Hem ayrıca merak etmesinler;  o, defalarca hacca Umre'ye giden sayıca çok az grup, zekatını da veriyordur, hayrını da yapıyordur! İçleri müsterih olsun.

Daha yazılacak çok şey var ama şimdilik bu kadarı kâfi!

                       Mustafa GÜL (13.01.2018)
( El İnsaf Yahu başlıklı yazı Hamdi tarafından 14.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.