Hepimiz, hepiniz evlerinizde ki oturduğunuz koltukları seversiniz, yalan yok ben de seviyorum evimde ki koltukları... Bir de makam koltukları makam sahiplerinin gelip de her gün oturduğu ve emekli olana kadar da kalkmak bilmediği koltuklar... Bizim her hangi bir makam da ve mevki de gözümüz olmadığı için cüssemiz ile kapladığımız koltuklardan da işimiz olduğu zaman, vakti geldiği zaman kalkmasını da iyi biliriz...



Bizim memlekette en çok da siyaset adamları severler oturdukları koltukları, bir türlü kalkmayı da bilmezler. İlla birilerinin gelip de onları kaldırmasını beklerler... Koltuğu kaptırmamak için her zaman koltuk sahibinin yanında kaliteli bir yapıştırıcı olması çok faydalıdır. Normal yapıştırıcı kuvvetli değilse, Japon Yapıştırıcı da kullanılabilir... Ayrıca koltuk ile yalnız kaldığınızda da ona çok kibar davranmanız lazım gelir...



Yüksek makamlarda bulunup da çok kaliteli koltuğa sahip adamlar koltuğun bulunduğu odaya illada kamera koyup yirmi dört saat koltuklarını gözetleye bilirler... Gözetlemeleri de lazımdır, eğer ki makamlarını terk ettikleri zaman gelip de temizlik görevlileri ya da başka birileri gelir oturursa koltuk da deforme olacaktır...



Odalarda ki makam koltukları ile zaman zaman konuşmak da gerekir ki çoğu makam koltuğu yabancı dilde konuşulanları bile anlayabilmektedir... Sabah odanıza girdiğiniz zaman koltuğunuza merhaba ya da günaydın koltuk demekle işe başlayabilirsiniz... ''Bana cevap vermez ama o'' mu diyorsunuz? Vermeye verir de siz duymazsınız... Sevin koltuğunuzu sevin ki o da sizi ne kadar çok seviyor da üstünde oturtuyor... Gidip de bir başka insanın üstüne oturmaya kalksanız sizi bir güzel pataklar ve de söylemedik laf bırakmaz...



''Hayat oyununda, seyirci koltuklarına heves etme sahneye çıkmaya çalış.'' Bunu da Seneca dostumuz söylemiş... Geçmişten hatırlarım bizim çocukluğumuzda Makam Koltuğu diye bir komik oyun vardı. Birisi Makam Koltuğuna söz ile oturtulur ve o kişi soru sorarak Makam Koltuğunun ne olduğunu bulmaya çalışırdı... Makam Koltuğu'da sonunda tuvalet olarak açıklanırdı, hep beraber gülerdik...



Bir de bizim çocukluğumuzda hayal meyal hatırlıyorum koltuk şeklinde lazımlık vardı, iki üç yaşında ki çocuklar oturarak ona yaparlardı sıkışınca... Bir de yaylı koltuklar vardır. Hani yazın balkona atarsınız, zaman ilerledi mi üstünüze de bir ince pike sallana sallana uyursunuz onda... Siz siz olun her zaman bulunduğunuz makamları, oturduğunuz koltukları, bilginiz ile saygınlığınız ile karakteriniz ile doldurmaya bakın. Sakın sakın ola koltuklara ve bulunduğunuz makamlara yapışmaya kalkmayın. Zamanı gelince yerinizi genç ve dinamik insanlara bırakmakta tereddüt etmeyin. Siz de o koltuklara ve makamlara gökten zembille inmediniz bunu unutmayın... 

( Koltuk Sevenlere İşlerine Yarayacak Öneriler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.