''Alman Bakan Alanyalı Bakana evinde çay servisi yaptı. Almanya Dışişleri Bakanı Gabriel, evinde ağırladığı Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu'na eliyle Türk çayı ikram etti. Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Almanya'nın Goslar kentindeki tarihi Kaiserpfalz Sarayı'nda Almanya Dışişleri Bakanı Sigmar Gabriel ile görüştü. Ortak basın toplantısında konuşan Çavuşoğlu ve Gabriel iki ülke arasındaki ilişkilere yönelik olumlu mesajlar verdi.''


Ne güzel bir birliktelik Alman Dış İşleri Bakanı ile bizim Dış İşleri Bakanımız bir arada sohbet ediyorlar. Sohbet koyu, çaylar koyu; daha ne olsun?



Devletler arasında ki soğukluklar her zaman sıkıntı yaratır, sosyal ve ekonomik olarak. Her ne kadar liderler arasında kırmızı telefonlar olsa da zaman zaman birbirlerine laf yetiştirmekte ağır ve nezaket kurallarını aşan cümlelerde kurabiliyorlar... Oysa yumuşama ve sağ duyuya milletler olarak hepimiz fazlasıyla muhtacız...



Çoğu zaman devletlerin başında ki liderlerin şahsi kaprisleri hem devletleri, hükumetleri hem de milletleri toptan sıkıntıya sokmaktadır. Bir çok devlet, şirketleri vasıtasıyla aynı zamanda birbirinin ekonomik ortağı durumundadır... Devletin başında ki insanlarda ya da hükumetlerde zaman zaman hatalar, şahsi kaprisler olabilir... Ortam hararetli bir hal alsa da sağduyulu siyasetçiler ortamı soğutma ve yeniden sıcaklık sağlama, bağları kuvvetlendirme yoluna girerler Sigmar Gabriel ve Mevlüt Çavuşoğlu gibi...



Çay Rize Turist çayı imiş, ya da bir İngiliz Çayı, Alman Çayı, bunun markasının tabi ki hiç bir önemi yok. Çayın sıcaklığında oluşan iki ülke arasında ki sıcaklık çok önemli... Aynı şekilde bizim Dışişleri Bakanımızında Türkiye'de Sayın Sigmar Gabrieli en güzel şeklide ağırlaması gerekir... Türk Konukseverliği bunu gerektirir...



Devlet Adamlığı duruşu çok farklı bir davranış kalıbıdır. Herkesinde üstünde dört dörtlük durmuyor, bazı siyasilere hiç uymuyor ne kadar çaba gösterseler de... Almanya bir çok Türk'e ev sahipliği yapıyor. Türkiye'de bir çok Almana sahil beldelerinde ikamet etme olanağı sağlıyor. Bunları her zaman göz önünde bulundurmak ve halklar arasında ki soğuklukların bitmesi için çaba gösterenleri sonuna kadar desteklemek lazımdır diye düşünüyorum... 

( Sigmardost Çaylar Demli Olsun başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.