BİR DEĞİL BİZ GÜÇLÜDÜR!

Son derece üzgünüm.
Canım Türkiye'm ve Dünyanın gündemi beni herkes gibi çok yakından ilgilendiriyor. 
Bazı ülkeler, özellikle bizim  de yer aldığımız, cehenneme çevrilen Orta Doğu üzerinde oynanan oyunları görerek, bu durumda nasıl bir duruş sergileyeceğimizi belirlememiz lazım. 
Öyle ya; "Yarınımız ne olacak?" endişesi bizleri dünü ve bugünü anlamaya mecbur ediyor. 
Bunu nasıl mı öğreneceğiz?
Tabii ki gazete ve televizyonlardan.
Peki gerçeği yansıtıyorlar mı?
Kesinlikle: HAYIIIRRR!
Sabahtan beri tv izliyorum. 
Hemen hemen her kanala baktım.Haberlerini, canlı bağlantılarını, yorumlarını dinledim.
Hala objektif ve sorumlu yayın yapmadıklarına ( BU KELİMENİN ALTINI ÖZELLİKLE ÇİZİYORUM: YAPAMADIKLARI DEĞİL, BİLEREK, İSTEYEREK, KASTEN YAPMADIKLARINA!)şahit oldum.
Yine herkes, hala kendi ideolojisine uygun " Onlar " kelimesini kullanıyor.
Hiç mi ders almazlar ülkede ve çevrede yaşananlardan?
Nasıl bir anlayıştır, nasıl bir düşüncedir bu?
Ne zaman "BIZ" demeyi öğrenecekler? 
Hala her iki laflarından biri: "DEMOKRASİ " ama kendisi gibi düşünmeyenleri dışlayan tavır ve söylem içindeler.
Bunun için üzgünüm.
Ne zaman karşılarındaklerinin  de insan olduklarını, en az kendileri kadar yaşam hakkına sahip ve onlar kadar hak ve özgürlüklerinin olduğunu  anlayacaklar?
Bir kere insanların hassasiyetlerini ısrarla kaşıyorlar: inancı, yaşam tarzı, ideolojisi ve etnisitesi...
Demokraside en önemli temel kural saygıdır.
Birbirimizin hakkına saygı göstermeyi öğrenmeniz lazım artık.
İnsanların sinir uçlarına dokunmak, inatlaşmak; karşımızdaki kişileri tahrik eder, bu da başımıza kötü şeylerin gelmesine, ya da kopmaya hatta parçalanmaya davetiye çıkarmak anlamına gelir.
Haber kesinlikle yorumsuz olmalıdır. oysa bizim medya daha fazla okunmak ve izlenmek için futbol taraftarı gibi davranıyor.
Haberini vereceksin yorumunu bana bırakacaksın; kural budur.
Bu arada bizim de üzerinde özellikle düşünmemiz ve yerine getirmemiz gereken sorumluluklarımız var:
BİN DÜŞÜNÜP BİR KONUŞMAK
DOĞRU BİLE OLSA, İNSANLARIN HASSASİYETLERİNİ RENCİDE EDEN SÖYLEM VE DAVRANIŞLARDAN KAÇINMAK. 
ULU ORTA KONUŞMAMAK 
ÖZELLİKLE DE SOSYAL MEDYADA YAZILANLARIN KÖTÜ AMAÇLI,
 YA DA YANLIŞ OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNEREK, EMİN OLMADAN PAYLASMAMAK. 
EL UZATANLARA EL UZATMAK
KARŞIMIZDAKİLERİ ANLAMAYA ÇALIŞMAK VE BUNU ONLARA İFADE ETMEK.

ŞUNU ASLA UNUTMALIYIZ !     
               
"DAİMA BİR DEĞIL, BİZ
              GÜÇLÜDÜR."

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
( Bir Değil Biz Güçlüdür! başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 4.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.