Yazmak...
Yazmak; her zaman için iyidir, güzeldir, değerlidir. 
Yazıyor olabilmek bile başlı başına bir değerdir. 

Yazılan her cümle, her şiir, her makale, her kitap tarihe kaydedilen bir nottur; ifade edileni ölümsüzleştirmektir.
 
Sadece matbu yazılar mı? Hayır tabi ki!...
Mezar taşlarındaki yazılar bile geçmişle ilgili ne kadar bilgi verir bizlere.

Yazmak için öyle ünlü falan olmaya veya kitap, dergi çıkarmaya da gerek yok. Artık sosyal medyada herkes, her şeyi yazıyor. Konusu (size göre) iyi veya kötü olsun; beğenin veya beğenmeyin.

Bu konuda "Hasretim Urfam" isimli şiir kitabımın arka kapağına yazdığım bir ifadem var: 
"Bazen öyle bir kelime, öyle bir cümle çıkar ki dudaklarının arasından; bir yerlerde birilerinin ta yüreğine dokunursun; ama iyi, ama kötü!"

İşte bu ifade; anlatmak istediğim her şeyi özetliyor aslında.

Yazdıklarınız sebebiyle çokça olumsuz  eleştiri de alabilirsiniz; bu gayet normaldir. Eleştiriye açık olmalı ve yazmaya devam etmelisiniz. Fakat şu da bilinmelidir ki eleştiri demek karşındakini yerden yere vurmak, laf sokmak demek değildir asla!

Eleştiri olumlu da olabilir, olumsuz da...
"Meyveli ağaç taşlanır" misali düşünmelisiniz tüm bunları. 

Yazmak, bir şekilde kendinizi ifade edebilmektir. Zaten yazdıklarınız, sizin kişiliğinizi, bilgi birikiminizi, seviyenizi açıkça ortaya koyar. Tabi anlayan için!

Kimse size niye yazıyorsunuz deme hakkına da sahip değildir! Yazdıklarınızı beğenenler olacağı gibi beğenmeyenler de mutlaka olacaktır. Bu, hiçbir zaman sizin yazmanıza engel değildir. 

Hiçbir şey yazmayıp bir köşeye çekilirseniz zaten ne eleştirilir ne de cevap vermek zorunda kalırsınız. Bu ise kolaya kaçmaktır. 

Hiç kimse annesinden okur-yazar olarak doğmaz. Okumak ve yazmak sonradan öğrenilen bir durumdur. Hele hele yazar olmak, bir şeyler karalayabilmek kimsenin tekelinde değildir. Hiçbir yazar veya şair  dünyaya gökten zembille inmemiştir. Hepsi de yazarak ama durmadan yazarak ve yazdıklarını topluma sunarak toplumun begenisiyle bir yerlere gelebilmiştir. 

Velhasıl; kendinizi küçümseyin, küçümsetmeyin de... Bildiğiniz veya anlatmak istediğiniz bir şeyler varsa yazın ve paylaşın. Hiç kimseden çekinmeyin. 

Öyle her konuda yazmak zorunda da değilsiniz. Bildiğiniz bir doğruyu veya aktarmak istediğiniz bir olayı, bir duyguyu yazın. İster şiirle, ister nesirle yazın!.. Her şeyi, her yere (kağıda, bilgisayara, telefona, sosyal medya araçlarına) yazıp tarihe bir not da siz düşün. 
Yalnız, duvarlara yazmayın yeter.  O hoş değil!

Bu kadar yazmak fazla oldu galiba.

Allah'a emanet olun.   

                                                                                                           Mustafa Gül  (Hamdi)
                                                                                                           (04.01.2018)
( Yazıyoruum... Yazdıım başlıklı yazı Hamdi tarafından 4.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.